Vis daugiau šiuolaikinių automobilių aprūpinami išmaniosiomis saugumo sistemomis, kurios ne tik padeda išvengti nelaimių, bet ir automatiškai praneša pagalbos tarnyboms apie įvykusias avarijas. Tokios sistemos jau dabar realiai gelbsti vairuotojų gyvybes Lietuvoje – vienas iš pastarųjų atvejų užfiksuotas magistralėje Kaunas–Klaipėda, kur vairuotoją po susidūrimo su briedžiu išgelbėjo laiku gauta automatinė žinutė apie eismo įvykį.
Nelaimė įvyko Raseinių rajone, naktį, apie 02:43 val. Ugniagesiai gavo automatinį pranešimą apie avariją A1 kelyje, 153-ajame kilometre. „Toyota Prius“ automobilis susidūrė su briedžiu, gyvūnas žuvo. Svarbiausia – išgelbėta žmogaus gyvybė: sužalotas vairuotojas pats išlipo iš automobilio ir buvo perduotas medikams.
Svarbu pažymėti, kad apie avariją nė vienas žmogus nepranešė – viską atliko automatinė eCall sistema, kuri išsiuntė signalą gelbėtojams. Tai leido tarnyboms greitai sureaguoti ir suteikti pagalbą.
Dar vienas atvejis – eCall sistema suveikė kelyje Vilnius–Kaunas
Tos pačios paros rytą Kaišiadorių rajone, apie 10 valandą, ugniagesiai sulaukė eCall skambučio apie galimą susidūrimą 70-ajame kilometre. Atvykę gelbėtojai rado du susidūrusius automobilius – viduje prispaustų žmonių nebuvo, tačiau eismo saugumui grėsė išsilieję skysčiai, todėl buvo atjungti akumuliatoriai ir valyta kelio danga.
Kas yra eCall sistema ir kaip ji veikia?
eCall – tai visose naujuose Europos Sąjungoje registruotuose automobiliuose privaloma sistema nuo 2018 metų. Ji automatiškai iškviečia pagalbą, kai:
- aktyvuojasi oro pagalvės,
- jutikliai fiksuoja smūgį,
- vairuotojas pats rankiniu būdu spaudžia pagalbos mygtuką.
Sistema siunčia GPS koordinatę, duomenis apie transporto priemonės tipą ir avarijos stiprumą į Bendrosios pagalbos centrą, iš kur informacija perduodama policijai, medikams ir ugniagesiams.
Kodėl šios technologijos svarbios?
- Reaguojama greičiau – nelaimės naktį ar atokiose vietovėse neretai lieka nepastebėtos. eCall užtikrina, kad pagalba būtų išsiųsta nedelsiant.
- Sumažinamas mirčių skaičius – Europos Komisijos duomenimis, eCall gali sumažinti mirtinų eismo įvykių skaičių iki 10 proc..
- Padeda net kai žmogus negali pranešti pats – sąmonės netekimas ar įstrigimas automobilyje nėra kliūtis, kai technologija veikia automatiškai.
Ateities saugumas – išmanūs automobiliai su gyvybę gelbstinčiomis funkcijomis
Be eCall, daugelis naujų automobilių siūlo:
- Automatinį stabdymą,
- Pėsčiųjų ir gyvūnų aptikimą,
- Krovininių transporto priemonių stebėjimo sistemas,
- Vairuotojo nuovargio jutiklius.
Technologijų pažanga keičia eismo saugumą iš esmės. Automatinės avarijos pranešimo sistemos jau dabar gelbsti gyvybes, kaip matome iš pastarųjų įvykių Lietuvoje. Investicija į naują automobilį su tokiomis funkcijomis – tai investicija į gyvybę. Eismo įvykiai įvykti gali, bet modernios sistemos užtikrina, kad pagalba pasieks laiku – net jei patys pranešti negalėtume.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
- „Omniva“ pristato naują siuntų pristatymo modelį: atviras kurjerių tinklas Vilniuje ir Kaune
- „Mercedes-Benz“ Papenburge stato vėjo jėgainių parką, siekdama ekologinės transformacijos