Jungtinių Valstijų Aplinkos apsaugos agentūra (EPA) gali netrukus uždrausti automatinio variklio užvedimo ir sustabdymo („Start/Stop“) technologiją automobiliuose, nes milijonai amerikiečių laiko ją erziančia.
Šiuolaikiniai automobiliai su benzininiu varikliu dažnai aprūpinami technologijomis, skirtomis padidinti kuro naudojimo efektyvumą, o tarp jų išsiskiria būtent automatinė užvedimo/sustabdymo sistema, leidžianti taupyti degalus, išjungiant variklį stovint, pavyzdžiui, kamštyje ar prie šviesoforo.
Tačiau, kaip rašo Carscoops, nepaisant šios technologijos efektyvumo, milijonai vairuotojų visame pasaulyje ją kritikuoja. Kai kurie teigia, kad „Start/Stop“ sumažina variklio ir ypač starterio ilgaamžiškumą, o kiti mano, kad ši funkcija tiesiog nereikalinga. Tiesa, šalininkai primena, kad vairuotojai, kuriems ši sistema nepatinka, gali ją paprasčiausiai išjungti.
Dabar prie „heiterių“ prisijungė ir JAV aplinkosaugos pareigūnai. Anksčiau automobilių gamintojai buvo skatinami diegti „Start/Stop“ technologiją, nes JAV galiojo baudos už nesilaikymą bendrų kuro taupymo normų. Tačiau panaikinus šias baudas, technologijos ateitis gali keistis.
EPA vadovas Lee Zeldin jau pareiškė norą atsisakyti šios technologijos. Jo teigimu, „Start/Stop“ – tai tik „trofėjus“ už dalyvavimą kovojant su klimato kaita, kuris erzina milijonus amerikiečių. Visgi galimas kompromisas – palikti šią funkciją, bet padaryti ją iš anksto išjungta pagal numatytuosius nustatymus.
„Manau, žmonėms patinka taupyti degalus, o jei ne – jie gali šią funkciją išjungti. Nežinau, kodėl žmones reikia atimti teisę pasirinkti,“ – sakė Albert Gore, Nulinės taršos transporto asociacijos vykdomasis direktorius.
- Kodėl automobilių varikliai tapo neremontuojami: viskas labai paprasta
- Nuo rudens iš „SEB” banko sulauksime pokyčių – brangs viena paslauga
- Ko bijo telefoniniai sukčiai – pasakę šias frazes sukčiai patys padės ragelį
- JAV nori uždrausti „Start/Stop“ funkciją automobiliuose
- „Taip atrodo mūsų „žalioji ateitis” po vienos krušos?” Specialistai paaiškina, kad saulės moduliams dažniau kenkia visai kas kita