Tikriausiai esate matę mažyčius raudonus arba geltonus taškelius ant naujos padangos šoninės sienelės ir pamanę, kad tai tik pakuotės ar gamyklinis žymėjimas. Dauguma vairuotojų irgi taip mano, nes šias spalvotas dėmes lengva ignoruoti. Sunku patikėti, kad toks paprastas žymėjimas galėtų atlikti svarbų vaidmenį, tačiau iš tikrųjų šie taškeliai atlieka pagrindinę funkciją tinkamai subalansuojant ratus.
Šie žymėjimai yra labai svarbūs, ypač kalbant apie važiavimo sklandumą ir saugumą kelyje. Jie padeda puikiai subalansuoti padangas. Jų ignoravimas gali padidinti vibraciją , greičiau susidėvėti protektorius ir netgi sumažinti degalų naudojimo efektyvumą. Kai suprasite teisingą šių taškų paskirtį, tikrai įsitikinsite, kad padangų montavimo paslaugos teikėjas į juos atsižvelgė prieš jums leidžiantis į kelią.
Taigi, ženkime po vieną žingsnį. Raudonas taškas žymi kiečiausią padangos tašką. Techniškai tai vadinama „didžiausios radialinės jėgos tašku“ . Paprastai tariant, ši padangos dalis yra mažiausiai jautri deformacijai esant apkrovimui. Kita vertus, geltonas taškas žymi lengviausią padangos vietą. Taip, padangos gamykloje nėra idealiai subalansuotos, ir šie žymėjimai yra skirti kompensuoti šiuos nedidelius trūkumus.
Dabar šiek tiek techninių detalių. Ventilis (įmova) ant ratlankio paprastai yra sunkiausia jo vieta. Todėl norint pasiekti tobulą pusiausvyrą, reikia sutapdinti geltoną tašką (lengviausią padangos vietą) su ventiliu (sunkiausia ratlankio vieta). Jei padanga turi raudoną tašką, o ratlankis turi specialų žymėjimą, nurodantį jos minkščiausią arba žemiausią vietą, tuomet raudonas taškas yra svarbesnis. Jis turėtų būti sutapdintas su šiuo žymėjimu ant ratlankio . Tai ypač svarbu sportiniams automobiliams arba jei dažnai važiuojate dideliu greičiu.
Kas nutiks, jei ignoruosite šiuos ženklus? Trumpai tariant, jūsų važiavimas nukentės. Važiuodami galite pastebėti vairo vibraciją arba girdėti keistus garsus. Tai požymiai, kad ratas nėra tinkamai subalansuotas. Nors šiuolaikinės padangos gaminamos įspūdingai tiksliai, jos vis tiek nėra tobulos. Tinkamas suvedimas naudojant šiuos taškus reiškia, kad balansavimui reikės mažiau papildomų svorių, važiavimas bus sklandesnis, o degalų sąnaudos sumažės. Jau nekalbant apie tai, kad jūsų padangos tarnaus ilgiau, o jų dėvėjimasis bus tolygesnis.
Profesionalūs padangų montuotojai naudoja šiuos žymėjimus, kad viską tinkamai sureguliuotų prieš jūsų transporto priemonei išvažiuojant į kelią. Kai kurios padangos turi tik vieną tašką, o kitos – abu. Tokiais atvejais galutinė padėtis priklauso nuo transporto priemonės tipo ir vairavimo stiliaus. Ir nors ne visos padangos turės abu žymėjimus, kai jos turi, verta jais pasinaudoti. Iš esmės šie taškai yra paprastas būdas kompensuoti nedidelius gamybos proceso metu atsirandančius defektus.
- Skype programos nebeliko – kaip visam laikui ištrinti programėlę iš savo įrenginių
- Automobilių rinka sukrėsta: „Xiaomi“ pristatė SUV, kuris įveikia 835 km be papildomo įkrovimo
- Po 16 metų „iPhone“ atsirado funkcija, kuri jau seniai yra kiekviename „Android“ telefone
- 16 milijonų investicija iš esmės pakeis Garliavos veidą
- Ekspertai papasakojo, kokį procesorių 2024 m. pabaigoje rinktis taupiam žaidėjui