Kiek laiko tarnaus vienas padangų komplektas? Daug kas priklauso nuo vairuotojo ir jo vairavimo stiliaus. Priešingai populiariam įsitikinimui, daug kas priklauso ir nuo padangų. Ilgaamžiškumo rekordų laužymas nėra gera mintis, nesvarbu, ar vairuojate su vasarinėmis, žieminėmis, ar visų sezonų padangomis. Pateikiame ADAC rekomendacijas.
Nesvarbu, ar tai vasarinės, žieminės, ar universalios padangos. Padangas galiausiai reikia pakeisti. Tai taikoma ne tik vasarinėms ar žieminėms padangoms, bet ir universalioms padangoms. Padangos, kaip ir daugelis kitų automobilių dalių, susidėvi ne tik dėl naudojimo, bet ir laikui bėgant. Kitaip tariant, kuo senesnė guma, tuo pamažu blogėja jos savybės. Tai turi įtakos ne tik saugumui, bet ir vairavimo komfortui (mišiniai, naudojami šiuolaikinėms padangoms, laikui bėgant kietėja).
Kiek laiko galima važiuoti su vienu padangų komplektu? Taupiausi vairuotojai nori vairuoti kuo ilgiau. Tačiau ADAC įspėja nepersistengti. Pasak Vokietijos automobilių klubo ekspertų, šiuolaikines padangas reikėtų keisti bent kas 8–10 metų (net jei protektorius vis dar gana gilus). Tačiau ar protektorius tarnaus taip ilgai, lieka atviras klausimas.
Kada keisti padangas? Ekspertai rekomenduoja tą patį
Žiemines arba visų sezonų padangas paprastai rekomenduojama keisti, kai protektoriaus gylis sumažėja iki 4 mm. Vasarines padangas reikėtų keisti, kai gylis sumažėja iki 1,6 mm. Kai kurie gamintojai (pvz., „Nokian”) naudoja specialius protektoriaus žymėjimus, kad būtų lengva įvertinti protektoriaus gylį (nenaudojant protektoriaus matuoklio) ir skatina jas keisti dažniau.
Viena išimtis yra „Michelin”, kuri, vykdydama savo kampaniją „Ilgalaikis našumas”, pabrėžia, kad jos padangos yra sukurtos taip, kad išlaikytų savo našumą, kol bus pasiekta reglamentuose nurodyta nusidėvėjimo riba. O ką apie tai sako ADAC? Vokietija teigia, kad vasarines padangas reikėtų keisti, kai jų protektoriaus gylis siekia 3 mm. Kuo mažesnis protektoriaus gylis, tuo prastesnės padangos našumo savybės, įskaitant vandens nutekėjimą važiuojant šlapia danga.
Nors sunku susitarti dėl protektoriaus gylio klausimo, visi ekspertai sutaria dėl padangų tarnavimo laiko prailginimo principų. Ne paslaptis, kad labai svarbus ne tik naudojimas (daugiausia rekomenduojamo padangų slėgio palaikymas ir mechaninių pažeidimų, kurie gali lengvai atsirasti, pavyzdžiui, parkuojant per arti šaligatvio bortelio, vengimas), bet ir laikymas.
Todėl, be kita ko, rekomenduojama žiemines padangas laikyti vėsioje, sausoje ir tamsioje vietoje. Gumines padangas taip pat reikėtų saugoti nuo tiesioginių saulės spindulių. Taip pat verta atkreipti dėmesį į vairavimo įpročius, ypač Pietų Europos šalyse (karščiausiais mėnesiais vairuotojai uždengia padangas, kad apsaugotų jas nuo saulės).
- „Volkswagen” atsisveikina su legenda: modelis nebebus gaminamas
- Kodėl Swedbank prašo klientų užpildyti išsamų klausimyną: teisiniai reikalavimai ir klientų apsauga
- Italijoje – kainos kaip iš „kosmoso“: dėl gultų ir skėčių nuomos kainų poilsiautojai palieka paplūdimius tuščius
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”
- Lietuvos bankomatuose diegiama nauja funkcija. Daugelis tiesiog šokinės iš laimės