Europoje stebimas naujų automobilių registracijų mažėjimas. 2025 m. birželį šis rodiklis sumažėjo 4,4 % palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu. Per pirmąjį šių metų pusmetį registracijų sumažėjo 0,3 %. Tačiau šiame kontekste ryškiai išsiskiria Kinijos automobilių registracijų augimas. Jų pardavimai jau lenkia kai kuriuos tradicinius Vakarų prekės ženklus ir sparčiai vejasi populiariausius Europos gamintojus.
Iš viso per pirmąjį 2025 m. pusmetį Kinijos automobilių gamintojai pardavė 347 100 automobilių – tai 91 % daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Jie jau užima 5,1 % Europos rinkos – tik 0,1 procentinio punkto mažiau nei „Mercedes“ (5,2 %), bet gerokai daugiau nei „Ford“ (3,8 %).
Lyderis tarp Kinijos prekių ženklų – BYD
Ši bendrovė birželį padidino elektromobilių pardavimus 133 %, o per šešis mėnesius – net 143 %. BYD pardavė 41 300 elektromobilių ir tapo 12-a pagal registracijų skaičių tarp elektromobilių gamintojų. Palyginimui, „Cupra“ pardavė 37 400 elektromobilių, o „Ford“ – 35 200.
Be to, Kinijos kompanijų proveržį nulėmė ne tik elektromobiliai. Populiarūs tapo ir įkraunami hibridai (PHEV) – ypač BYD, Jaecoo ir Omoda modeliai. Pavyzdžiui, BYD „Seal U“ birželį pasidalijo pirmąją vietą tarp PHEV modelių su „Volkswagen Tiguan“, tapdamas populiariausiu įkraunamu hibridu Europoje.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
- „Mercedes-Benz“ Papenburge stato vėjo jėgainių parką, siekdama ekologinės transformacijos
- „Omniva“ pristato naują siuntų pristatymo modelį: atviras kurjerių tinklas Vilniuje ir Kaune
Europoje ne visiems sekėsi išlaikyti pozicijas
Nors VW grupė (+3 %), „Renault“ (+6 %), BMW (+4 %) ir net „Ford“ (+6 %) augo, „Tesla“ neteko 33 % pardavimų, o „Stellantis“ – 9 %. Ypač ryškus nuosmukis ištiko „Tesla Model Y“, kuris dar neseniai buvo populiariausias Europoje. Pirmąjį pusmetį šio modelio pardavimai sumažėjo 33 % – iki 68 800 vienetų, ir jis net nepateko į populiariausiųjų dešimtuką.
Populiariausias automobilis Europoje – Dacia Sandero
Nors jos pardavimai sumažėjo 11 % – iki 128 800, ji išliko pirmoje vietoje. Po jos eina „Renault Clio“ su 7 % augimu (122 500 registracijų), trečioje vietoje – „Peugeot 208“, toliau – „VW T-Roc“, „Golf“ ir „Tiguan“.
Tuo pat metu elektromobilių rinka išaugo 25 % ir pirmą kartą istorijoje viršijo 1 mln. registracijų per pusmetį – nuo sausio iki birželio užregistruota 1,2 mln. elektromobilių. Tai reikšmingas lūžio taškas pramonei.