Kinijos automobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“), didžiausia šalies automobilių gamintoja, planuoja per ateinančius trejus metus lokalizuoti elektromobilių (EV) gamybą Europoje, skirtą Europos rinkai. Šis žingsnis padės išvengti Europos Sąjungos (ES) tarifų Kinijoje pagamintiems EV. Tikimasi, kad artimiausiu metu BYD pardavimuose Europoje dominuos įkraunami hibridai (PHEV).
Šią informaciją patvirtino Stella Li, BYD vykdomoji viceprezidentė ir antroji pagal rangą vadovė, interviu su „Reuters“ IAA Mobility automobilių parodoje Miunchene 2025 m. rugsėjo 8 d. Ši paroda – viena didžiausių pasaulyje tarptautinių automobilių renginių, skirta transporto ir mobilumo ateičiai.
„Mokomės būti europietiški gamybos srityje“, – pastebėjo Li.
BYD šiuo metu stato gamyklą Vengrijoje, kuri turėtų pradėti veiklą šiais metais, o 2026 m. planuojama pradėti gamybą Turkijoje. Abi šalys strategiškai svarbios logistikai ir prieigai prie Europos rinkų.
2024 m. ES įvedė tarifus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, remdamasi įsitikinimu, kad Kinijos gamintojai gauna vyriausybės subsidijų, sukuriančių nesąžiningą konkurenciją.
Paklausta, kiek laiko užtruks pagaminti pakankamai elektromobilių Europos paklausai patenkinti, Li atsakė: „Duokite mums maždaug dvejus trejus metus.“
Iš pradžių BYD Europoje pardavinėjo tik visiškai elektrinius automobilius. Tačiau 2024 m. pabaigoje bendrovė paskelbė apie ketinimą pradėti pardavinėti įkraunamus hibridus (PHEV), kuriuose benzininis variklis dera su elektros varikliu ir iš išorės įkraunamu akumuliatoriumi. Šie modeliai itin populiarūs vartotojų tarpe – pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje perkamiausias BYD modelis yra PHEV.
Pasak Li, per ateinančius šešis mėnesius BYD pristatys dar tris ar keturis PHEV modelius ir tikisi, kad netrukus jie pranoks visiškai elektrinių modelių pardavimus Europoje. „Per ateinančius metus ar dvejus mūsų įkraunami hibridai dominuos pardavimuose“, – pasakė ji, turėdama omenyje Europos rinką.
- Europa tyliai rengia pensijų reformą, kuri smarkiai paveiks ir gyventojus Lietuvoje
- Sukčiai bankomatų neužmiršo: ką svarbu žinoti, norint neprarasti pinigų
- Atkeliauja naujas 6G internetas: jis bus gerokai greitesnis už 5G
- 5 programėlės, kurios slapta eikvoja bateriją – beveik kiekvienas turi jas savo telefone
- SEB bankas nedelsdamas skelbia svarbų pranešimą visiems banko klientams
Aukščiausios klasės prekės ženklo pristatymas ir pasauliniai pardavimai
BYD taip pat paskelbė, kad 2027 m. Europoje pristatys savo prabangos prekės ženklą „Yangwang“, plečiant buvimą aukštesniame segmente.
Bendrovės pasauliniai pardavimai 2024 m. išaugo iki 4,2 mln. transporto priemonių – dešimt kartų daugiau nei 2019 m. Tačiau pastaraisiais mėnesiais Kinijos vidaus rinkoje pardavimai ir gamyba sumažėjo. Li tai paaiškino kaip normalų reiškinį po intensyvaus augimo laikotarpio: „BYD vis dar pirmauja Kinijoje, esame patenkinti rezultatais.“ Ji pridūrė: „Galbūt per pastaruosius metus ar dvejus mūsų, kaip pirmosios, dalis buvo per didelė, tad dabar grįžtame į normalų gyvenimą.“
Šiais metais (2025 m.) bendrovės pardavimai vis dar auga dviženkliu tempu, o Li pabrėžė, kad pagrindinis augimo variklis bus pardavimai už Kinijos ribų.
Žmogiškieji ištekliai ir būsima lyderystė
Pagal naująją Kinijos vyriausybės politiką, 59 metų BYD pirmininkas Wang Chuanfu gali būti priverstas išeiti į pensiją 2027 m. pradžioje.
Paklausta apie įpėdinystės planą ir galimus Wango pavaduotojus, Stella Li atsakė:
„Laikykime tai paslaptimi.“