Kiniškų automobilių populiarumas Lenkijoje sparčiai auga – 2024 m. šalyje buvo užregistruota daugiau nei 11 000 tokių transporto priemonių, o 2025 m. liepą – net 4139. Nepaisant šios sėkmės, pagrindinis iššūkis išlieka atsarginių dalių prieinamumas ir aptarnavimo kokybė. Automobilių ekspertas Wojciech Drzewiecki pabrėžia, kad šios problemos gali sulėtinti kiniškų prekių ženklų pardavimus, remdamasis istoriniu Korėjos gamintojų pavyzdžiu. Šiame straipsnyje aptariami šie iššūkiai, Kinijos gamintojų atsakymai ir rinkos perspektyvos.
Kiniškų automobilių populiarumas Lenkijoje
Pagal „IBRM Samar“ duomenis, 2025 m. liepą kiniški automobiliai sudarė 8,2 % Lenkijos naujų automobilių rinkos, o tai yra 2,1 % daugiau nei birželį ir 1,1 % daugiau nei rekordinę 2025 m. gegužę. Populiariausi modeliai yra:
- MG HS
- MG ZS
- Omoda 5
- BAIC Beijing 5
- MG 4
- Jaecoo J7
- BAIC Beijing 3
Šis augimas rodo, kad lenkai vis labiau pasitiki kiniškais prekių ženklais, tačiau dalių prieinamumas ir aptarnavimo kokybė kelia abejonių.
Iššūkiai: dalių prieinamumas ir aptarnavimas
Wojciech Drzewiecki, „Samar“ automobilių rinkos tyrimų instituto prezidentas, pabrėžia, kad tinkamas aptarnavimo tinklas ir atsarginių dalių prieiga yra esminiai sėkmingai naujų prekių ženklų plėtrai. Internetiniai pranešimai apie ilgus laukimo terminus dėl dalių ir jų aukštas kainas rodo, kad šioje srityje Kinijos gamintojai dar turi spręstinų problemų. Drzewiecki primena, kad panašios problemos praeityje lėmė Korėjos automobilių gamintojų nesėkmę Lenkijoje, kai po pradinės sėkmės jų pardavimai smuko dėl prasto aptarnavimo.
Robertas Feruśas, „Inter Cars“ produktų ekspertas, pažymi, kad ilgos garantijos (5–7 metai arba 100 000–150 000 km) sukuria klaidingą įspūdį, kad dalių trūkumo problemos neegzistuoja. Vis dėlto garantinio laikotarpio metu klientai dažniausiai kreipiasi į įgaliotuosius servisus, o specializuotų komponentų trūkumas tampa akivaizdus, ypač naujesniems modeliams.
Kiniškų automobilių dalių kainos
Automobilių žurnalistas Jacekas Ambrozikas palygino tipinio dalių „krepšelio“ (priekinių stabdžių diskų, kaladėlių, amortizatorių, priekinio stiklo ir žibinto) kainas keliems kiniškiems modeliams:
- BAIC Beijing 5: 7 830 PLN
- MG HS: ~10 000 PLN
- BYD Seal U DM-I: ~12 000 PLN
- Jaecoo J7: 15 700 PLN
Palyginimui, analogiškas „Skoda Karoq“ krepšelis kainuoja apie 14 200 PLN. Nors kai kurie kiniški modeliai yra pigesni, kiti, pavyzdžiui, „Jaecoo J7“, yra brangesni, o tai kelia klausimų dėl kainų konkurencingumo.
Kinijos gamintojų atsakymai
Kinijos gamintojai teigia, kad yra pasirengę spręsti šias problemas. Charlie Zhengas, „Chery Polska“ („Omoda“ ir „Jaecoo“ importuotojos) generalinis direktorius, pabrėžia, kad įmonė turi centrinį atsarginių dalių sandėlį netoli Ožaróvo, užtikrinantį dalių pristatymą per 24 valandas. Esant išskirtiniams atvejams, naudojamasi sandėliais kitose šalyse, tokiose kaip Didžioji Britanija, Belgija, Italija ar Ispanija.
- Tiesiog įneškite šią sumą į savo sąskaitą: Lietuvos bankai privalo apie tai pranešti Valstybinei mokesčių inspekcijai
- Lietuvos bankomatuose diegiama nauja funkcija. Daugelis tiesiog šokinės iš laimės
- Kodėl „Swedbank“ klientai dažnai renkasi tik „SEB“ bankomatus – aiškinamės priežastis
- „Xiaomi”, „Redmi” ir „Poco” pritaikytų ROM versijų pabaiga? „Xiaomi” nutraukia daugelio išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių modelių palaikymą
- „Microsoft“ ragina skubiai atnaujinti „Windows“: aptikta 107 pažeidžiamumai, iš kurių 13 kritiniai
Kiti gamintojai taip pat investuoja į infrastruktūrą:
- MG turi dalių sandėlį Didžiojoje Britanijoje.
- BYD statybas vykdo Turkijoje ir Vengrijoje, siekdama užtikrinti efektyvesnį dalių tiekimą.
Nepaisant šių pastangų, ekspertai, tokie kaip Drzewiecki, pabrėžia, kad informacija apie dalių trūkumą ir aukštas kainas lieka neišspręsta problema, galinti sulėtinti pardavimus.
Rinkos reakcija ir ateities perspektyvos
Automobilių dalių platintojų ir gamintojų asociacijos (SDCM) prezidentas Tomaszas Bębenas teigia, kad kiniškų automobilių dalių prieinamumas Lenkijoje gerėja, tačiau vis dar skiriasi priklausomai nuo modelio ir prekės ženklo. Standartinės dalys, tokios kaip bamperiai, priekiniai žibintai ar radiatoriaus grotelės, yra lengviau prieinamos, tačiau specializuotų komponentų laukimo laikas gali būti ilgesnis.
Bębenas pažymi, kad Lenkija, būdama 7-a pagal dydį automobilių dalių eksportuotoja pasaulyje, turi potencialą gaminti dalis kiniškiems automobiliams. Kai kurie modeliai jau surenkami Europoje, o dalys gaminamos Lenkijoje, kas ateityje gali pagerinti tiekimo grandinę. Nepriklausomi importuotojai taip pat pradeda siūlyti ne tik originalias, bet ir alternatyvias dalis, kas turėtų sutrumpinti laukimo laiką.
Išvados
Kiniškų automobilių populiarumas Lenkijoje auga, tačiau dalių prieinamumas ir aptarnavimo kokybė išlieka pagrindiniais iššūkiais. Gamintojai, tokie kaip „Chery“, „MG“ ir „BYD“, investuoja į infrastruktūrą, siekdami užtikrinti efektyvų tiekimą, tačiau ekspertai įspėja, kad neišspręstos problemos gali sulėtinti pardavimus. Ilgalaikė sėkmė priklausys nuo to, kaip greitai gamintojai sukurs tankų servisų tinklą ir užtikrins konkurencingas dalių kainas.
Šaltinis: money.pl