Vis daugiau automobilių keliuose yra elektriniai. Tačiau ne visi vairuotojai vairuoja taip efektyviai, kaip galėtų. Tai turi įtakos nuvažiuojamam atstumui, energijos sąnaudoms ir, atitinkamai, kelionių kainai.
Energiją taupantis vairavimas nebūtinai pablogina kelionę – jis gali būti ir patogus, ir efektyvus tuo pačiu metu, jei pasinaudosite automobilio nustatymais ir optimizuosite savo vairavimą:
„Nėra abejonės, kad jūsų finansams svarbu, jei pagalvojate, kaip optimizuoti savo nuvažiuojamą atstumą. Kai kurie dalykai yra labai svarbūs, kiti – mažiau, bet susumavus viską, tikrai yra daug ką nuveikti“, – sako Thoras Folmannas Krarupas, energetikos bendrovės „OK“ elektromobilumo vadovas.
Čia jis dalijasi gerų patarimų, kaip efektyviau vairuoti elektromobilį.
Paruoškite automobilį prieš važiuodami
Dar prieš prasidedant kelionei galite imtis gerų veiksmų savo nuvažiuojamam atstumui pagerinti. Pavyzdžiui, galite iš anksto pašildyti automobilį, kol jis kraunasi. Jei prieš kelionę pašildysite saloną, automobilis važiuodamas neeikvos energijos, o tai leis jums nuvažiuoti daugiau kilometrų.
Taip pat galite nustatyti žemesnę temperatūrą salone ir galbūt važiuoti su vairo ar sėdynių šildymu arba apsirengti papildomais drabužiais – tai kainuoja mažiau akumuliatoriaus energijos nei salono šildymas.
Automobilio informacijos ir pramogų sistemoje gali padėti ir kiti nustatymai. Daugelyje automobilių yra tam tikras ekonomijos nustatymas, pavyzdžiui, jis gali būti vadinamas ECO. Taip pat galite rankiniu būdu pasirinkti ir atšaukti tam tikrus dalykus, kurie padidina nuvažiuojamą atstumą. Tai gali būti, pavyzdžiui, lėtesnis greitėjimas ar panašiai:
„Dauguma žmonių greitai pripras prie ECO programos arba individualių nustatymų, kai tam tikros daug energijos eikvojančios funkcijos yra išjungtos. Svarbu rasti tinkamą pusiausvyrą, kad važiuotumėte patogiai, bet tuo pačiu padidintumėte nuvažiuojamą atstumą. Tai sužinosite tiesiog išbandydami ir greitai suprasite, kas jums labiausiai tinka“, – sako Thoras Folmannas Krarupas.
Ką žmonės dabar skaito?
- Bankrutuoja islandiška pigių skrydžių bendrovė „PLAY airlines“: atšaukti visi skrydžiai iš Vilniaus oro uosto
- Lietuviai linkę domėtis elektros tiekėjų siūlomais planais, tačiau ne visi šį susidomėjimą paverčia realiais veiksmais
- „Maisto bankas“ šiemet jau išsaugojo 4000 tonų maisto
- Keturių darbo dienų savaitės modelio paslapčių atskleidimas
- „Swedbank“ pagaliau paaiškino, kodėl mažina grynųjų pinigų išėmimo limitus: nuo lapkričio tai palies visus klientus
Visuose automobiliuose greitis vaidina svarbų vaidmenį norint nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų – tai taikoma ir elektromobiliams. Ypač didelis skirtumas išryškėja važiuojant greitkeliu.
Pavyzdžiui, jei greitkeliu važiuojate 130 km/h greičiu, elektromobilis sunaudoja iki 30 procentų daugiau elektros energijos nei važiuodamas 110 km/h greičiu:
„Įprastoje kelionėje greitkeliu važiuojant 10–20 km/val. greičiau yra riba, tačiau tai daro didelę įtaką tam, kiek kWh sunaudojate kelionės metu“, – sako Thoras Folmannas Krarupas.
Padangos, svoris ir pasipriešinimas
Daugelis iš mūsų galbūt per daug negalvojame apie padangų slėgį, tačiau kartą per mėnesį mūsų padangoms reikia šviežio kvapo – arba bent jau patikrinimo. Teisingas padangų slėgis ne tik padidina nuvažiuojamą atstumą, bet ir padidina saugumą, be to, tai lengva optimizuoti.
Taip pat turėtumėte būti atsargūs ir nenešti automobilyje nereikalingo svorio ar daiktų. Pavyzdžiui, stogo bagažinė iš vasaros ar slidinėjimo atostogų gali apsunkinti kelionę ir padidinti oro pasipriešinimą, be to, tai turi įtakos jūsų elektromobilio nuvažiuojamam atstumui:
„Nebūtina laikytis visų patarimų, tačiau daugumą jų gana paprasta įgyvendinti, o pasinaudojus kai kuriais iš jų, galima padidinti nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu ir sutaupyti tūkstančius kronų per metus“, – sako Thoras Folmannas Krarupas.