Naujo automobilio pasirinkimas dažnai virsta tobulo kompromiso tarp norų ir poreikių paieškomis. Viena vertus, norisi visureigio erdvės ir praktiškumo, kita vertus – degalų kaina yra nuolatinis priminimas, ypač kai ekonominė padėtis išlieka nestabili. Naujausi tyrimai rodo, kad daugeliui pirkėjų degalų ekonomija yra pagrindinis veiksnys, netgi svarbesnis už saugumą ir technologijas. Ir tai logiška, nes degalų papildymo kaina tampa nuolatiniu palydovu po pirkimo.
Verta suprasti, kad degalų sąnaudų rodikliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio dydžio, bagažinės tūrio, pavaros tipo (priekinių ar visų varančiųjų ratų) ir hibridinės sistemos buvimo. Kiekvienas iš šių parametrų gali reikšmingai paveikti galutinius rodiklius. Šiuolaikinė rinka siūlo daugybę modelių, kurie sėkmingai derina visureigio praktiškumą su įspūdingu degalų taupymu.
Absoliutus šio segmento čempionas: 2025 m. „Kia Niro Hybrid EX“
Jo bendros degalų sąnaudos – 4,4 l/100 km – yra fenomenalus rodiklis. Žinoma, tenka daryti kompromisus: automobilis aprūpintas tik priekinių ratų pavara, o 139 AG variklis savo dinamika neįtikina. Tačiau nulenkus galines sėdynes, bagažo skyrius siekia net 1800 litrų. Tai puikus pasirinkimas vairuotojams, ieškantiems efektyvumo ir erdvės.
Tarp hibridinių automobilių su visais varančiaisiais ratais: „Toyota Corolla Cross Hybrid 2025“
Šis modelis idealiai tinka miestui, kur jo degalų sąnaudos tesiekia 5,2 l/100 km. Dėl standartinės visų varančiųjų ratų sistemos ir 20 cm prošvaisos jis nebijo lengvos bekelės. Tuo pačiu metu 196 arklio galių variklis gali atrodyti kiek silpnas greitam lenkimui greitkelyje. Tai patikimas pasirinkimas šeimoms, vertinantiems saugumą ir taupymą.
Ekonomiškumo ir aukščiausios klasės komforto pusiausvyra: 2025 m. „Lexus NX 350h AWD“
Šis prabangus krosoveris pasižymi 6,0 l/100 km mišriomis degalų sąnaudomis, dideliu 14 colių ekranu, adaptyviais priekiniais žibintais ir išskirtiniu salono komfortu. Tai įrodymas, kad
ekonomiškumas ne visada reiškia prabangos aukojimą.
2026 metų „Honda CR-V“
Šis modelis rimtai pretenduoja į lyderio pozicijas, ypač miesto cikle, kur priekiniais ratais varoma hibridinė versija demonstruoja įspūdingas 5,4 l/100 km degalų sąnaudas. Automobilis yra gerai aprūpintas net ir bazinėse komplektacijose, siūlydamas susidūrimo išvengimo sistemas ir belaidį įkrovimą.
Veteranai: „Toyota RAV4 Hybrid“ ir „Hyundai Tucson Hybrid“
2025 m. „RAV4“ su 219 arklio galių varikliu ir standartine visų varančiųjų ratų įranga pasižymi vidutinėmis degalų sąnaudomis – 6,0 l/100 km. 2025 m. „Tucson Hybrid Blue“ pasižymi panašiomis išlaidomis (6,1 l/100 km), tačiau turi dinamiškesnį variklį su turbokompresoriumi, todėl jis patrauklesnis aktyviems vairuotojams.
- Nuo rugsėjo 1 d. negalėsite išsigryninti grynųjų pinigų iš bankomato, jei elgsitės „neįprastai“
- Kinija paleido didžiausią pasaulyje vėjo turbiną: ji turėjo poveikį, kurio niekas nesitikėjo
- „Geriau šių automobilių nepirkti“, – sako 30 metų patirtį turintis mechanikas
- Nuo 2026 m. numatomi eurų banknotų pokyčiai – ką gyventojai turi žinoti
- Nuo spalio 1 d. elektros vartotojų laukia pokyčiai – „Nord Pool“ elektros biržoje kaina bus nustatoma kas 15 minučių
Jei hibridinė technologija netraukia: alternatyvos su tradiciniais varikliais
Pavyzdžiui, 2025 metų „Ford Escape“ su turbokompresoriniu varikliu yra gana sportiškas ir malonus vairuoti, o priekiniais ratais varoma versija užmiestyje pasiekia 6,9 l/100 km degalų sąnaudas. Panašius rodiklius turi ir 2025 metų „Chevrolet Trailblazer“, kuris vilioja moderniu ir kiek brutaliu dizainu.
Mūsų apžvalgą užbaigia: 2025 m. „Mazda CX-50 Hybrid“
Šis modelis laikomas vienu smagiausiai vairuojamų krosoverių šiame segmente. Jame naudojama „Toyota“ hibridinė technologija, jis turi visų varančiųjų ratų sistemą ir išvysto 219 AG, o mišrios degalų sąnaudos siekia 6,1 l/100 km. Tai puikus pasirinkimas tiems, kurie nenori aukoti vairavimo malonumo dėl ekonomiškumo.
Šie modeliai rodo, kad 2025 m. krosoveriai gali būti ne tik praktiški, bet ir itin taupūs, padėdami sutaupyti degalų išlaidas net nestabilioje ekonominėje situacijoje.