Lexus pranešimas apie būsimą elektrifikuotą sportinį automobilį, pagrįstą Toyota Supra platforma, kelia tiek susidomėjimą, tiek klausimų. Kaip automobilių pramonės ekspertas, matau keletą svarbių aspektų, kuriuos verta išanalizuoti.
Strateginis pozicionavimas
Lexus sprendimas kurti prabangų Supra variantą yra logiškas žingsnis, atsižvelgiant į prekės ženklo istoriją. Originalus Lexus SC (1991-2010) buvo sėkmingas modelis, pasiūlęs prabangią alternatyvą sportiniams GT automobiliams. Naujojo SC sugrįžimas po beveik dviejų dešimtmečių pertraukos rodo Lexus norą užpildyti spragą savo modelių gamoje.
Techniniai aspektai
Pranešime minimos dvi jėgos agregatų konfigūracijos kelia tam tikrų abejonių:
2.0L turbo hibridinis variantas su 400+ AG galia būtų įspūdingas pasiekimas. Tačiau tokia galia iš 2 litrų agregato su elektrifikacija reikalautų labai pažangios hibridinės sistemos – greičiausiai PHEV tipo su galingu elektros varikliu.
3.3L Mazda šešių cilindrų variklis su 360+ AG ir švelnia hibridine sistema atrodo realistiškiau. Mazda naujoji inline-6 architektūra jau naudojama CX-90 modelyje, tad techninis bendradarbiavimas įmanomas.
Dizaino kryptis
2021 metų Lexus Electrified Sport koncepcija demonstravo radikalų, futuristinį dizainą. Tačiau istoriškai Lexus serijiniai modeliai būna konservatyvesni nei jų konceptai. Tikėtina, kad galutinis SC dizainas išlaikys pagrindinius koncepto bruožus, bet bus praktiškesnis kasdieniame naudojime.
Platformos klausimas
Naujosios Toyota galinių ratų pavaros platformos naudojimas vietoj BMW Z4 architektūros yra svarbus strateginis pokytis. Tai leis Toyota/Lexus turėti didesnę kontrolę produkto vystymo procese ir potencialiai sumažinti gamybos kaštus.
Rinkos perspektyvos
Sportinių kupė segmentas mažėja visame pasaulyje, tačiau prabangių sportinių modelių paklausa išlieka stabili turtingesnėse rinkose. Lexus SC pozicionavimas kaip ekskliuzyvaus, elektrifikuoto sportinio automobilio gali pritraukti pirkėjus, ieškančius alternatyvos Porsche 911 ar BMW 8 serijos modeliams.
- Parduotuvių darbo laikas per Jonines 2025 birželio 24 d.: ar pavyks apsipirkti šventinį antradienį?
- „Mercedes“ ir „Audi“ keičia kursą: „elektromobiliai – taip, bet benzininių variklių neatsisakysime”
- „Honor“ meta iššūkį visai rinkai – naujasis „Magic V5“ bus rekordiškai plonas ir su galinga kamera
- 16 milijonų investicija iš esmės pakeis Garliavos veidą
- 1 žvilgsnis ir viskas tampa aišku: kaip patruliai „skaito” vairuotojus?
Kritiniai klausimai
- Kainodara – ar Lexus sugebės pasiūlyti patrauklią kainą, palyginti su konkurentais?
- Našumas – ar elektrifikacija padės pasiekti konkurencingus dinamikos rodiklius?
- Autonomija – jei bus PHEV variantas, kokia bus elektrinė rida?
- Gamybos apimtys – ar tai bus nišinis produktas, ar masiškai gaminamas modelis?
Išvada
Lexus SC projektas atrodo ambicingas bandymas sugrįžti į sportinių GT automobilių segmentą su modernia, elektrifikuota interpretacija. Nors techniniai parametrai kelia tam tikrų klausimų, Lexus patirtis kuriant prabangius automobilius ir Toyota inžinerinė kompetencija suteikia pagrindo optimizmui.
Galutinis produkto sėkmės įvertinimas bus įmanomas tik pasirodžius serijiniam modeliui 2027-2028 metais. Iki tol belieka stebėti, kaip Lexus plėtos šią viziją ir kaip reaguos vis labiau link elektrifikacijos judanti automobilių rinka.