Ispanijos Kelių eismo generalinė direkcija (DGT) planuoja įvesti naujų priemonių rinkinį, siekdama sumažinti eismo spūstis kai kuriuose miestuose.
Ispanijos kelių eismo institucija, atsižvelgdama į miesto mobilumo strategiją, pasiūlė svarbų pokytį: skatinti, kad dideliuose miestuose, pavyzdžiui, Madride, automobilyje važiuotų mažiausiai du žmonės. Ši iniciatyva įkvėpta Europos VAO (didelės užimtumo transporto priemonės) juostų politikos.
Svarbu pažymėti, kad ši priemonė kol kas yra analizės stadijoje. Kartu svarstomi ir kiti pasiūlymai:
- Vienas automobilis vienam būstui
- Vieno euro per dieną mokestis automobiliams kai kuriuose Ispanijos keliuose
Balearų salų pavyzdys
Balearų salose jau imtasi konkrečių veiksmų eismo spūstims mažinti, ypač aukšto sezono metu:
Formentera ir Ibisa:
- 1 euro per dieną mokestis automobiliams
- Važiavimo laiko apribojimai
- Prieigos kontrolės priemonės
Maljorka planuoja griežtesnes priemones:
- Mokesčiai nuo 35 iki 150 eurų (priklausomai nuo transporto priemonės taršos)
Vienas automobilis vienam būstui
Ši idėja kilo pačiai Balearų salų vyriausybei, o ne DGT. Priežastis – susirūpinimas dideliu kasdienių kelionių skaičiumi. Planas numato:
- Kiekvienas būstas galėtų turėti tik vieną registruotą automobilį
- Išimtys: skubios pagalbos atvejai, riboto judumo asmenys, salos gyventojai
DGT tikslai ateityje
Kelių eismo direkcija, vadovaujama Pere Navarro, svarsto galimybę diegti jutiklius ar radarus, kurie aptiktų, kiek žmonių (mažiausiai du) važiuoja viename automobilyje. Tai panašus metodas, koks naudojamas Prancūzijoje.
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- ES priėmė sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimų ir senjorų. Protingas sprendimas. Tai dalis didesnių pokyčių
- „Xiaomi“ pristato naują išmanųjį telefoną – „Redmi Note 14 SE 5G“: ką žinome jau dabar
- Lietuviai nebeperka prabangių automobilių, pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ už 100 tūkst. eurų. Dabar daugelis imasi nuomos
- Pagal ES teisės aktus, nuo kitų metų saulės panelės / elektrinės turi būti privalomas naujų pastatų elementas
Ką tai reiškia praktiškai?
Nors visos šios priemonės kol kas tik svarstomos, jos atspindi bendrą Europos tendenciją:
- Skatinti automobilių dalijimąsi
- Mažinti individualų transporto naudojimą miestuose
- Prioritetą teikti viešajam transportui ir alternatyviems judėjimo būdams
Tikslios įgyvendinimo datos kol kas nėra žinomos, tačiau šie pasiūlymai rodo, kad ateityje automobilių naudojimas miestuose gali tapti brangesnis ir labiau reguliuojamas.