Technologijų pažanga reiškia ne tik naujas automobilių apsaugos funkcijas, bet ir naujus būdus apeiti apsaugą vagystėms. Elektronika aprūpintose transporto priemonėse nebereikia grubaus fizinio poveikio, o naudojami išmanūs sprendimai, leidžiantys užvesti automobilį beveik taip pat lengvai, lyg turėtumėte raktą su savimi.
Kaip veikia „Nokia” automobilio vagystės metodas?
Internete pasirodė vaizdo įrašas, kuriame demonstruojama, kaip lengvai užvesti trečios kartos „Toyota RAV4″ variklį. Autorius pirmiausia paspaudžia starterio mygtuką ir prietaisų skydelyje parodo pranešimą, kad automobilis neaptiko raktelio. Jis taip pat parodo mirksintį raudoną šviesos diodą, perteikiantį tą patį pranešimą.
Tada jis išsitraukia savo „Nokia 3310″, prijungia USB laidą ir paspaudžia užvedimo mygtuką. Po kelių sekundžių jis vėl paspaudžia starterį ir šį kartą automobilis užsiveda be jokių kliūčių. Puikus būdas pavogti automobilį be jėgos panaudojimo?
Kas yra automobilio vagystė „naudojant garsiakalbį” arba „naudojant Nokia”?
Daugelis vaizdo įrašą žiūrinčių žmonių gali susimąstyti, ar tai tik surežisuota scena, skirta dėmesiui pritraukti. Dėl siauro kadro ir prastos įrašo kokybės neįmanoma nustatyti, kas pasirodė „Nokia” ekrane, kur buvo prijungtas laidas ir ar jį apskritai buvo galima prijungti prie telefono, kurį tam reikėtų modifikuoti (mobilieji telefonai neturi USB-A prievadų, o 3310 modelis iš viso neturėjo USB prievado). Kitas asmuo galėjo lengvai padėti raktelį į automobilį įrašo pabaigoje.
Čia pateiktas automobilio vagystės metodas yra tikras, nors dažniausiai jis buvo vadinamas „garsiakalbio” metodu. Iš tikrųjų abu metodai apima įrenginį, paslėptą kitaip nepastebimame daikte. Šis įrenginys jungiamas prie CAN magistralės, kuri (paprastai tariant) yra duomenų tinklas, valdantis ryšį tarp transporto priemonės elektroninių modulių. Jis valdo daugybę sistemų, įskaitant signalizaciją ir imobilizatorių. Įrenginys automatiškai siunčia signalus iš eilės, kol automobilio elektronika atpažįsta vieną iš perduotų kodų kaip galiojantį ir atpažįsta, kad automobilyje yra tikras raktas. Tai paprastai trunka kelias sekundes.
Kaip apsisaugoti nuo automobilio vagystės „naudojant Nokia”?
Veiksmingiausi kovos su šiais moderniais vagysčių metodais būdai yra… senamadiškos apsaugos sistemos. Pavarų dėžės ir vairo užraktai vagims kadaise atrodė beveik juokingi, nes jie nešiojosi įrangą, leidžiančią lengvai nugalėti tokius įrenginius. Tačiau šiandieniniai nusikaltėliai, aprūpinti pažangia elektronika, neturi reikiamų mechaninių įrankių, todėl prieš daugelį metų naudotos spynos gali juos lengvai atgrasyti.
Žinoma, taip pat yra būdas užkirsti kelią transporto priemonės elektroninės apsaugos pažeidimui. Paklausėme „Toyota” Lietuvos importuotojo, ar Lietuvoje parduodamiems automobiliams taip pat gresia šis vagystės metodas. Importuotojas patikina, kad žinodami apie šią grėsmę, jie įdiegė tinkamą sprendimą. Tai BLE sistema, kuri veikia naudodama pažangų šifravimą ir dinaminį unikalių prieigos kodų kūrimą. „Toyota Motor Baltic” atstovas pasakoja:
- Dauguma vairuotojų klysta: koks iš tikrųjų turėtų būti padangų slėgis?
- „Geriau šių automobilių nepirkti“, – sako 30 metų patirtį turintis mechanikas
- SEB banko pranešimas: Negalėsite atsiskaityti parduotuvėse, degalinėse ir kitose vietose. Taip pat nepavyks išsiimti grynųjų
- Paslaptinga 3 sekundžių taisyklė: vairuotojai, kurie jos nežino, susiduria su pasekmėmis
- Sulaukiau skambučio iš banko: sutikau investuoti pinigus, bet vėliau gailėjausi
„Jau daugiau nei ketverius metus Baltijos šalyse diegiame apsaugos sistemą, kuri blokuoja tokio tipo vagystes. Ji vadinama BLE sistema. BLE sistemos įrengiamos tam, kad būtų išvengta imobilizatoriaus valdiklio klastojimo per CAN magistralę. Žinoma, kalbame apie automobilius, kuriuose ši funkcija įdiegta gamykloje, pavyzdžiui, RAV4 ir Camry.”
BLE sistema yra gana efektyvus būdas užkirsti kelią įsilaužimams ir vagystėms naudojant CAN magistralės metodą. Be to, įrenginys nereikalauja priežiūros ir nereikalauja vairuotojo dėmesio, taip pat nereikia papildomo įjungimo ar išjungimo. Raktelių vagystės ar pametimo atveju vairuotojas identifikuojamas naudojant autorizacijos kortelę, naudojant „Bluetooth Low Energy” technologiją. Jei automobilis iš salono neišvažiavo su šia apsaugos funkcija, galima ją lengvai įdiegti servise.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl