„Mercedes-Benz“ ruošiasi pristatyti antrojoje kartoje atgimusį GLB – vieną populiariausių markės kompaktiškų krosoverių. Oficialus debiutas numatytas gruodžio 8 dieną, o iki jo inžinieriai užbaigė paskutinius bandymus – ekstremalius šilumos ir šalčio testus moderniausiuose pasaulyje klimato tuneliuose.
Naujasis GLB, kaip ir jo giminaitis CLA, bus siūlomas su hibridinėmis jėgainėmis bei visiškai elektrinėje versijoje, kuri pakeis dabartinį EQB modelį.
Išbandytas Arkties pūgose ir dykumos kaitroje
„Mercedes“ Sindelfingeno technologijų centre įrengti aukštos tikslios klimato kontrolės tuneliai – tai erdvės, kuriose galima sukurti beveik bet kokias Žemės sąlygas:
nuo –40 °C šiaurės pūgų iki +60 °C dykumų karščio.
Kiekvienas tunelis turi įmontuotus dinamometrinius volus, leidžiančius imituoti realų vairavimą iki 265 km/h greičio ir net įkrauti elektromobilį nepertraukiant bandymo.
Čia inžinieriai gali tiksliai atkartoti tiek drėgmės lygį, tiek vėjo gūsių stiprumą, kad įvertintų automobilio elgesį ekstremaliomis sąlygomis.
„Sniego patrankos“ kuria skirtingos konsistencijos sniegą, o ventiliatoriai iki 200 km/h greičiu pučia pūgą tiesiai į bandymo objektą. Taip testuojamas valytuvų patikimumas, oro įsiurbimo angų apsauga nuo ledo ir kritulių poveikis aerodinamikai.

Energijos efektyvumas šaltyje – dvigubai geresnis
Šie testai itin svarbūs elektromobiliams, nes šildymo sistema žiemą tampa didžiausiu energijos vartotoju.
„Mercedes“ teigia, kad naujasis GLB per 20 minučių esant –7 °C sušildo saloną du kartus greičiau nei dabartinis EQB, sunaudodamas perpus mažiau energijos.
Už tai atsakingas naujos kartos daugiašaltinis šilumos siurblys, kuris surenka energiją ne tik iš aplinkos oro, bet ir iš akumuliatoriaus bei jėgos agregato likutinės šilumos.
Tai leidžia taupyti akumuliatoriaus resursus ir prailginti elektromobilio ridą žiemą.
Kaitinamas iki dykumos ribų
Karščio bandymų kamera įkaitinama nuo +10 iki +60 °C, o 32 halogeninės lempos imituoja saulės spinduliuotę, kurios intensyvumas atitinka Kalifornijos Mirties slėnį.
Bandymuose net kelio dangos paviršius įkaitinamas iki 70 °C, kad būtų patikrintas padangų, stabdžių ir baterijų aušinimo efektyvumas.
- Bankrutuoja daugiau kaip 100 metų senumo vokiškų baldų milžinė! Tai dar viena „Ikea” auka
- Kaip tapti „TOPO KLUBO“ nariu: išsami instrukcija, žingsnis po žingsnio
- Garmin išmanieji laikrodžiai pagaliau sulaukė „Google Maps” – ką tai reiškia lietuviams?
- „Casio“ pristatė savo pirmąjį išmanųjį žiedą – mažytį laikrodį (nuotr.)
Šie testai atskleidžia, kaip automobilio elektronika, klimato sistema ir interjeras reaguoja į ekstremalias temperatūras – būtinas patikimumo garantas visiems, kurie vairuoja nuo Laplandijos iki Dubajaus.
Salonas be paslapčių: modernus, šviesus ir skaitmeninis
Pirmą kartą oficialiai parodytas ir naujojo GLB interjeras.
Jis praktiškai identiškas naujajam CLA – su „Superscreen“ ekranu, besitęsiančiu per visą prietaisų skydelį, ir MB.OS operacine sistema, leidžiančia integruoti balso valdymą, navigaciją bei personalizaciją.
Salono akcentai:
- apšviestos, žvaigždžių formos oro ventiliacijos angos,
- „plaukiojanti“ centrinė konsolė su belaidžiu įkrovimu,
- atnaujintas vairas su fiziniais mygtukais,
- išilginis antros eilės sėdynių reguliavimas ir keičiamas atlošo kampas,
- panoraminis stogas iš infraraudonuosius spindulius atspindinčio stiklo, sukuriantis žvaigždėto dangaus efektą.
Erdvė ir komfortas – „Mercedes“ stiliumi
GLB išsaugo galimybę turėti trečią sėdynių eilę, o inžinieriai žada daugiau erdvės galvai ir pagerintą triukšmo izoliaciją.
Panoraminis stogas su integruotu apšvietimu ne tik didina erdvės pojūtį, bet ir leidžia pasirinkti įvairių atspalvių ambient apšvietimą.

Finaliniai kilometrai prieš premjerą
Iki oficialaus pristatymo gruodžio 8-ąją „Mercedes-Benz“ dar testuoja naująjį GLB realiomis sąlygomis – nuo Skandinavijos iki Pietų Ispanijos.
Kiekvienas bandymas turi vieną tikslą: sukurti automobilį, kuris vienodai gerai jaučiasi ir prie –40, ir prie +60 laipsnių.
Naujasis GLB taps dar vienu įrodymu, kad „Mercedes“ siekia komforto, technologijos ir patikimumo pusiausvyros – net kai automobilis išbandomas tiesiogine prasme tarp ledo ir ugnies.