Atnaujinta „Dacia“ modeliams „Duster“ ir „Bigster“ skirta galios pavarų gama, įtraukiant „hybrid-G 150 4×4“, kurį galima montuoti abiejuose modeliuose.
Šis dvigubas 4×4 suskystintų naftos dujų hibridas yra efektyvus, universalus ir taupus. Priekyje montuojant 103 kW (140 AG) 1,2 litro darbinio tūrio 48 V mažai hibridinės transporto priemonės variklį, o gale – elektros variklį, kurio didžiausia galia yra 23 kW (31 AG), bendra sistemos galia siekia 113 kW (154 AG), o sukimo momentas – 230 Nm vidaus degimo varikliui ir iki 87 Nm elektros varikliui.
Vidaus degimo variklis sujungtas su 6-ių greičių automatine pavarų dėže su dviguba sankaba ir pavarų perjungimo svirtelėmis ant vairo, o elektros variklis – su dviejų greičių pavarų dėže su atjungiamąja galine ašimi.
Dviejų greičių pavarų dėžė su galiniu elektros varikliu yra naujovė šiame segmente. Didelį sukimo momentą ratai pasiekia važiuojant mažu greičiu pirmąja pavara, be to, ji stabdo elektros variklį važiuojant dideliu greičiu, išlaikydama stiprią galinę trauką važiuojant iki 140 km/h greičiu. Neutralioji padėtis (atjungus sankabą) pašalina trinties nuostolius kelyje, todėl važiuojant 2-jų ratų pavara degalų sąnaudos būna mažesnės.
Pavarų dėžės su dviguba sankaba pavarods gali būti perjungiamos naudojant ant vairo esančias svirteles, o tai yra naujovė „Dacia“ modeliuose. Ši funkcija yra ypač naudinga važiuojant bekele, velkant priekabą ar bandant įveikti kalnuotas vietoves.
Kadangi elektros variklis sujungtas su galiniais ratais, o 48 V 0,84 kWh ličio jonų baterija įkraunama stabdant varikliu ir naudojant stabdžius, galios pavara dažnai gali veikti visiškai elektriniu režimu. Mieste „Duster“ ir „Bigster hybrid-G 150 4×4“ iki 60 proc. kelionės laiko gali važiuoti visiškai elektriniu režimu.
Šis rinkoje unikalus dvigubas 4×4 hibridas sukurtas siekiant išnaudoti istoriškai mažą suskystintų dujų kainą (Prancūzijoje 2025-09-01 ji buvo 0,97 €/l), ir taip gerokai sutaupyti. Ši technologija eksploatacines išlaidas sumažina 30 proc., o išmetamą CO2 kiekį – 20 g, palyginti su dabartiniu 4×4 vidaus degimo varikliu.
Su dviem 50 litrų degalų bakais, vienu skirtu benzinui ir kitu – suskystintoms dujoms, „Duster“ WLTP ciklu garantuoja iki 1 500 km nuvažiuojamą atstumą, nesustojant pasipildyti degalų.
- Kinija paleido didžiausią pasaulyje vėjo turbiną: ji turėjo poveikį, kurio niekas nesitikėjo
- Nuo 2026 m. numatomi eurų banknotų pokyčiai – ką gyventojai turi žinoti
- Mobiliojo telefono numerio nebereikia: „WhatsApp“ laukia dideli pokyčiai
- Europa tyliai rengia pensijų reformą, kuri smarkiai paveiks ir gyventojus Lietuvoje
- Nuo lapkričio mėnesio „Ryanair” mokės savo darbuotojams 2,50 euro už kiekvieną kartą, kai jie aptiks rankinio bagažo matmenis viršijantį lagaminą
Ši 48 V mažai hibridinės transporto priemonės galios pavara optimizuoja degalų sąnaudas, kurios vidutiniškai siekia 7,1* – 7,2** l/100 km (suskystintos dujos) ir 5,5* – 5,6** l/100 km (benzinas). Išmetamas CO2 kiekis atitinkamai yra 116* – 118** g/km (suskystintos dujos) ir 124* – 126** g/km (benzinas).
Kadangi elektros variklis sumontuotas gale, visų ratų pavara turi keletą privalumų:
- du pavarų perdavimo skaičiai, optimizuojantys važiavimo sąlygas 4×4 režimu 0–140 km/h greičiu;
- atjungiamoji galinė ašis, sumažinanti trintį, o tuo pačiu degalų sąnaudas ir išmetamą CO2 kiekį;
- akimirsniu pasiekiamas sukimo momentas, vos tik priekyje aptinkamas sukibimo praradimas;
- padidintas manevringumas kelyje ir bekelėje.
Su šiomis galios pavaromis „Duster“ ir „Bigster“ modeliai turi šešis važiavimo režimus, tinkančius visoms situacijoms:
- Auto, kai transporto priemonė automatiškai valdo perjungimą tarp 4×2 ir 4×4 režimų;
- Eco, siekiant didžiausio taupymo, transporto priemonei pradedant važiuoti visiškai elektriniu režimu ir pereinantį 4×4 režimą dingus sukibimui su keliu;
- Snow, saugesniam važiavimui 4×4 režimu keliuose, kuriuose mažas sukibimas;
- Mud / Sand, optimizuotas pastovus 4×4 režimas važiuojant biriais paviršiais;
- Lock, skirtas važiuoti bekele nelygiu paviršiumi mažu greičiu;
- Hill Descent Control greičio kontrolės funkcija, leidžianti kontroliuoti vairavimą ir stabilizuoti greitį važiuojant nuokalne 4–30 km/h greičiu.
„hybrid-G 150 4×4“ išlaiko „Duster“ ir „Bigster“ pravažumą bekele, tačiau dėl automatinės pavarų dėžės ir gale sumontuoto elektros variklio užtikrina didesnį manevringumą.
Naująją galios pavarą bus galima įsigyti „Duster“ ir „Bigster“ modeliams iki metų pabaigos.
„Duster hybrid 155“
Po „Bigster“ modelio, „Duster“ dabar taip pat galima įsigyti su naująja „hybrid 155“ galios pavara. Jį sudaro 109 AG keturių cilindrų benzininis variklis, du elektros varikliai (50 AG variklis ir aukštos įtampos starteris / generatorius), 1,4 kWh akumuliatorius (230 V) ir automatinė elektrinė pavarų dėžė. Vidaus degimo variklis turi keturias pavaras, o elektros varikliai – dar dvi. Ši derinama technologija tapo įmanoma dėl to, kad nėra sankabos.
Regeneracinio stabdymo funkcija veikia kartu su baterija, pasižyminčia didele energijos kaupimo talpa, o efektyvi automatinė pavarų dėžė leidžia „Duster“ važiuoti visiškai elektriniu režimu iki 80 proc. laiko mieste. Be to, automobilis visada užsiveda visiškai elektriniu režimu.Su „hybrid 155“ modeliu „Duster“ pasiekia vos 4,6 litrų/100 km bendras degalų sąnaudas, t. y. 8 proc. mažiau nei „hybrid 140“, o išmetamas CO2 kiekis siekia vos 105 g/km (-7 g/km, palyginti su „hybrid 140“).
Duster mild hybrid 140
Šis pirmasis elektrifikacijos lygmuo sujungia naujos kartos 1,2 litro darbinio tūrio 3-jų cilindrų benzininį variklį su turbokompresoriumi, pagrįstą „Miller“ ciklu (optimizuotas efektyvumas ir mažesni siurbimo nuostoliai), su 48 V mažai hibridine sistema ir 6-ių greičių mechanine pavarų dėže.
Hibridinė sistema palaiko vidaus degimo variklį užvedimo ir įsibėgėjimo fazėse, optimizuodama vairavimo malonumą ir sumažindama vidutines degalų sąnaudas (5,4 l/100 km) bei išmetamą CO2 kiekį (122 g/km) maždaug 10 proc., palyginti su lygiavertės galios vidaus degimo varikliu. Regeneracinis stabdymas įkrauna 0,8 kWh bateriją – naudotojui ši procesas visiškai nepastebimas.
Duster Eco-G 120. „Duster“ taip pat galima įsigyti su galingesniu suskystintų naftos dujų variantu (+20 AG), skirtu klientams, siekiantiems didesnio galios pavaros universalumo su optimizuotomis eksploatavimo sąnaudomis. „Dacia“, neabejotina lyderė Europos suskystintų dujų transporto priemonių rinkoje, yra vienintelė gamintoja, siūlanti dvigubas benzinines ir suskystintų naftos dujų galios pavaras visuose savo vidaus degimo variklių modeliuose. Važiuojant suskystintomis naftos dujomis, naujojo „Duster Eco-G 120“ CO2 emisija yra 10 proc. mažesnė, palyginti su lygiaverčiu benzininiu varikliu. Šis modelis leidžia nuvažiuoti iki 1 380 km su dviem degalų bakais, kurių bendra talpa yra 100 litrų: 50 litrų benzinui ir 50 litrų suskystintoms naftos dujoms. Bakai sumontuoti po bagažinės grindimis, kad nebūtų paveikta krovinio erdvė. Prietaisų skydelyje esanti funkcija leidžia greitai ir sklandžiai perjungti vieną degalų rūšį į kitą.
Kartu su naujų galios pavarų įvedimu, „Duster“ įgauna naują interjero išvaizdą su išskirtiniais apmušalais ir derančia apdaila „Journey“ komplektacijoje. Vairuotojo sėdynė dabar turi galimybę reguliuoti juosmens atramą.
Komplektacijoje „Extreme“ nuo šiol yra nauji juodi lengvojo lydinio ratlankiai.
Su hibridinėmis galios pavaromis abi komplektacijos dabar gali turėti adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą, kuri yra standartinė „Journey“ komplektacijoje ir pasirenkama „Extreme“ komplektacijoje.