Balandžio mėnesį Jaguar Europoje pardavė vos 49 automobilius, o tai 97,5% mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tokie duomenys pateikti Europos automobilių gamintojų asociacijos ataskaitoje.
Gegužę padėtis nepagerėjo – pardavimai sumažėjo 93,6% palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Nuo metų pradžios Jaguar Europoje pardavė 77,8% mažiau automobilių nei per analogišką 2024 metų laikotarpį.
Benzino ir dyzelino erą užbaigus, salonus paliko tuštuma
Pagrindinė pardavimų krachą lėmusi priežastis – automobilių su benzino ir dyzelino varikliais gamybos nutraukimas. Automobilių salonai faktiškai ištuštėjo, nes nauji modeliai su vidaus degimo varikliais nebetiekiami, o elektrinis flagmanas iš „naujosios bangos” – Type 00 koncepto pagrindu kuriamas fastback – vėluoja ir rinkoje pasirodys tik 2026 metais.
Prekės ženklo atstovai pripažįsta, kad perėjimo prie išskirtinai elektrinių automobilių strategija buvo per radikali. Daugelis klientų prarado ryšį su prekės ženklu, nes jų poreikius tenkinančių modelių asortimentas išnyko.
Aštriai kritikuotas prekės ženklo atnaujinimas
Situaciją dar labiau pablogino 2024 metų pabaigoje įvykęs prekės ženklo atnaujinimas. Naują firminio stiliaus kryptį socialiniuose tinkluose griežtai kritikavo ir išjuokė vartotojai. Naujas Jaguar logotipas ir vizualinis stilius sukėlė prieštaringų reakcijų.
Prekės ženklo vadovai tikino, kad pokyčiai būtini siekiant pritraukti naują klientų kartą, tačiau realybė parodė, kad reformos buvo per drastiškos ir atgrasė tradicinius pirkėjus.
Domėjimasis prekės ženklu vis dėlto augo
Nepaisant pardavimų krachų, tam tikri teigiami pokyčiai vis dėlto pastebimi. Lapkritį ir gruodį apsilankymų Jaguar svetainėje skaičius padidėjo 110%. Fokus grupių tyrimai atskleidė, kad 23% apklaustųjų norėjo sužinoti daugiau apie britų prekės ženklą.
Be to, 20% daugiau žmonių pradėjo suvokti Jaguar kaip prekės ženklą, „už kurio produkciją verta mokėti daugiau”. Tai rodo, kad ilgalaikėje perspektyvoje prekės ženklo pozicionavimas prabangos segmente gali duoti rezultatų.
- SEB klientas pasipiktinęs: 82 tūkstančiai eurų sąskaitoje, bet bankas sako „ne” grynųjų išmokėjimui
- Norite ar ne, tačiau tai įvyks. Google įjungs dirbtinį intelektą visiems Android naudotojams
- Dar viena netikėta žinia iš „Swedbank“ nutraukiama itin populiari paslauga. Klientai jaučiasi apgauti
- SEB bankas įspėja apie tris naujus apgaulės būdus. Sukčiai pakeitė taktiką
- Šis vienas žodis gali jums kainuoti šimtus eurų – sukčiai laukia, kol jį pasakysite
Sėkmė priklausys nuo naujų modelių
Jaguar ateitis didžiąja dalimi priklauso nuo 2026 metais planuojamo Type 00 elektrinio automobilio sėkmės. Šis modelis turės parodyti, ar drąsūs prekės ženklo sprendimai atsipirks praktiškai.
Automobilių pramonės analitikai perspėja, kad Jaguar rizikuoja prarasti savo vietą prabangos automobilių rinkoje, jei nauji modeliai neatitiks vartotojų lūkesčių. Kita vertus, sėkmingas elektrinio automobilio paleidimas galėtų visiškai pakeisti prekės ženklo padėtį rinkoje.