Ieškodami patikimo naudoto automobilio, pirkėjai dažnai orientuojasi į santykinai naujus, nedidelės ridos modelius. Tačiau pastarųjų metų automobilių rinka slepia nemalonių staigmenų – kai kurie modernūs varikliai tapo tikra galvos skausmo priežastimi savininkams.
Nors nuo pirmųjų benzininių agregatų sukūrimo praėjo daugiau nei šimtmetis, šiuolaikiniai gamintojai vis dar kuria problematiškus sprendimus. Griežtėjantys ekologiniai reikalavimai, siekis maksimalios galios už minimalią kainą ir nuolatinis kaštų mažinimas lemia ne tik pavienius defektus, bet ir iš esmės ydingus projektus.
Apžvelkime problematiškiausius variklius, montuojamus 2020 metų ir naujesnėse transporto priemonėse.
„Stellantis 1.2 PureTech” – absoliutus antirekordininkas
Šis agregatas pelnytai laikomas vienu didžiausių automobilių pramonės fiasko. Paradoksalu, bet kartu jis išlieka itin paplitęs. Jį rasite „Citroen”, „Peugeot”, „Opel” ir „DS” markių automobiliuose.
Pagrindinė šio variklio bėda – katastrofiškos alyvos problemos. Tepalo maišymasis su kuru, padidėjęs sunaudojimas ir užterštumas neišvengiamai veda prie rimtų gedimų. Tikras konstruktorių „šedevras” – alyvos vonelėje sumontuotas paskirstymo diržas, kurį ištirpdo į tepalo sistemą patekęs benzinas. Ši problema būdinga visiems gamybos metams ir modeliams.
Ekspertų verdiktas: kategoriškai vengtina, nepriklausomai nuo automobilio būklės ar aptarnavimo istorijos. Net idealiai prižiūrėtas agregatas anksčiau ar vėliau pateiks nemalonių staigmenų.
„Ford 1.0 EcoBoost” – patrauklus, bet klastingas
Dar vienas itin populiarus trijų cilindrų agregatas, kurį rasite beveik visuose „Ford” modeliuose – nuo mažosios „Fiesta” iki „Transit PHEV”. Iš pradžių malonus, ekonomiškas ir dinamiškas variklis ilgainiui atskleidžia savo tikrąjį veidą.
Pagrindinės problemos:
- „Ignitis” įvedė abonentinį mokestį: vartotojai masiškai bėga į garantinį tiekimą
- Kodėl bankai ragina grįžti prie grynųjų pinigų: ekspertų įspėjimas lietuviams
- Gerai žinomas mechanikas ragina nebepirkti šių automobilių. „Patys sau išsikasite duobę”
- Kiek gausite „į rankas“ nuo 2026 metų? Pristatytas naujas GPM skaičiuoklės įrankis
- NASA paskelbė datą: artėja šimtmečio užtemimas
- Degimo sutrikimai (pertraukiamas veikimas, trūkčiojimas)
- Tepimo sistemos defektai
- Degalų sistemos sandarumo praradimas
- Bloko įtrūkimai naujesnėse versijose su paskirstymo grandinėmis
Ekspertų verdiktas: galima svarstyti tik mažos ridos atveju, būtina kruopšti techninė apžiūra.
„Ford 2.0 EcoBlue” – modernaus dyzelio nusivylimas
Šis dviejų litrų dyzelinis agregatas tapo tikru galvos skausmu savininkams. Modernus dizainas su diržu alyvos vonelėje kelia daugybę problemų.
Dažniausios bėdos:
- Netolygus degimas ir purkštukų gedimai
- Paskirstymo diržo irimas dėl kuro patekimo į alyvą
- DPF filtro užsikimšimai
- „AdBlue” sistemos defektai
Ekspertų verdiktas: griežtai nerekomenduotina, ypač su automatine pavarų dėže.
„Alfa Romeo” ir „Jeep 2.2 MultiJet” – itališkos aistros kaina
Šis dyzelinis variklis, naudojamas „Stelvio”, „Giulia” ir kai kuriuose „Jeep” modeliuose, pasižymi:
- Chroniškomis įpurškimo sistemos problemomis
- DPF filtro užsikimšimais ir anglies sankaupomis
- Perkaitimo tendencija dėl prasto tepimo
- Mažu mechaniniu patvarumu
Ekspertų verdiktas: kategoriškai vengtina.
„Fiat 1.0 ir 1.3 FireFly Turbo” – modernus, bet problemiškas
Nuo 2018 metų „Fiat” ir „Jeep” automobiliuose montuojami agregatai iš pradžių veikia nepriekaištingai. Tačiau pasiekus keliasdešimt tūkstančių kilometrų ridą, prasideda:
- Netolygus veikimas
- Vidinis užterštumas
- Paskirstymo grandinių tempimas
- Brangūs „MultiAir” sistemos gedimai
Papildoma problema – ribotas nepriklausomų servisų gebėjimas remontuoti šiuos sudėtingus agregatus.
Ekspertų verdiktas: patartina vengti.
„Hyundai/Kia 1.6 T-GDI” – klaidingas patikimumo įspūdis
Korėjietiški benzininiai varikliai tradiciškai laikomi patikimais, tačiau šis agregatas turi rimtų trūkumų:
- Ypatingas jautrumas alyvos kokybei
- Kuro patekimas į tepimo sistemą
- Katalizatoriaus gedimai
- GPF filtro problemos
- Paskirstymo grandinės tempimas
Ekspertų verdiktas: galima svarstyti tik kruopščiai prižiūrint ir naudojant aukščiausios kokybės alyvą.
Išvada
Šiuolaikinė automobilių pramonė, siekdama ekologiškumo ir ekonomiškumo, dažnai aukoja patikimumą. Rinkdamiesi naudotą automobilį, būtinai įvertinkite ne tik jo išvaizdą ir komfortą, bet ir variklio reputaciją. Kartais geriau pasirinkti senesnį, bet patikimesnį modelį nei rizikuoti su moderniu, bet problemišku agregatu.