Jau daugelį metų VW ir aplinkosaugos aktyvistai ginčijasi dėl išderinimo įtaisų teisėtumo dyzeliniuose automobiliuose. VW ir Federalinė motorinių transporto agentūra gina prieštaringai vertinamą šiluminį langą. Vokietijos aplinkosaugos pagalbos organizacija šiuos išderinimo įtaisus laiko neteisėtais. Dabar tokį sprendimą priėmė Šlėzvigo-Holšteino Aukštesnysis administracinis teismas.
Šlėzvigo-Holšteino Aukštesnysis administracinis teismas paskelbė, kad VW dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos išderinimo įtaisas yra neteisėtas. Teismas apeliaciniame skunde taip pat nusprendė, kad Federalinė motorinių transporto agentūra neturėjo jo patvirtinti. Byla buvo susijusi su konkretaus variklio valdymo sistemos programinės įrangos atnaujinimo, kurį VW įdiegė po dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų skandalo, patvirtinimu.
Teismo atstovo teigimu, viena iš šio atnaujinimo, skirto „Volkswagen Golf Plus TDI“ (2,0 litrų, EA 189 „Euro 5“ variklio) modeliui, savybių buvo vadinamasis terminis langas. Programinė įranga sumažina išmetamųjų dujų valymą esant žemesnei temperatūrai, todėl automobiliai išskiria daugiau teršalų. Aplinkosaugininkai ir automobilių gamintojai jau daugelį metų ginčijasi, ar tai leistina.

„Du nelegalūs išderinimo įtaisai“
Šlėzvigo-Holšteino Aukštesnysis administracinis teismas atmetė Flensburge įsikūrusios Federalinės motorinių transporto agentūros (KBA) ir „Volkswagen AG“ apeliacijas dėl administracinio teismo sprendimo, teigiama pranešime spaudai. Administracinis teismas 2023 m. nusprendė, kad patvirtinimas buvo neteisėtas. Ieškinį pateikė Vokietijos aplinkosaugos pagalba (DGU), o administracinis teismas iš esmės patvirtino jo poziciją.
OVG sprendimas konkrečiai susijęs su 2016 m. patvirtinimo pranešimu. „Šio tipo transporto priemonės variklio valdymo bloko programinės įrangos atnaujinime buvo du neteisėti išmetamųjų dujų recirkuliacijos deaktyvavimo įtaisai“, – teigė teismas. „Todėl KBA privalo nedelsdama pareikalauti, kad „Volkswagen AG“ per pagrįstą laikotarpį imtųsi visų tinkamų taisomųjų priemonių, kad būtų užtikrinta, jog atitinkamos transporto priemonės atitiktų taikomus įstatymus.“
VW: Ieškinys dėl atnaujinimo patvirtinimo yra nepagrįstas
Teismo teigimu, sprendimas nėra galutinis. Nors apeliacija Federaliniam administraciniam teismui buvo atmesta, KBA ir „Volkswagen AG“ gali pateikti apeliaciją dėl sprendimo atmesti apeliaciją. Tuomet sprendimą dėl apeliacijos turėtų priimti Federalinis administracinis teismas.
KBA ir VW mano, kad terminis langas yra leistinas. Jis apsaugo nuo tiesioginės variklio gedimų ar avarijų rizikos. Todėl rizika yra tokia didelė, kad gali kelti realų pavojų transporto priemonės veikimui. VW mano, kad terminis langas išlieka leistinas net ir pagal 2022 m. Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimų standartus.
„Environmental Aid“ tęsia procedūras
ETT išaiškino, kad programinė įranga, kuri „didžiąją metų dalį“ leidžia išmesti didesnį teršalų kiekį, yra iš esmės neteisėta. Terminiai langai varikliui apsaugoti yra teisėti tik tuo atveju, jei joks kitas sprendimas negali išvengti rizikos.
- „Audi” debiutas Formulėje 1: naujasis variklis kelia nerimą dėl galios trūkumo
- Pietų Korėja taps dirbtinio intelekto galybe: „Samsung“ ir „Hyundai“ gaus daugiau nei 260 tūkst. naujausių „Nvidia Blackwell“ procesorių
- Sony Xperia 1 VII išimtas iš prekybos: flagmanas kenčia nuo kritinių techninių problemų
- Lietuvoje patvirtinti pirmieji mėlynojo liežuvio ligos atvejai
- Vokietija įveda griežtas žieminių padangų taisykles: nuo spalio 1 d. baudos už M+S ženklą be Alpių simbolio
Jus taip pat gali sudominti: Didelis gaisras šiaurėje išspręstas: Jame žuvo du vaikai
Remdamasi dabartine modelio byla, „Umwelthilfe“ vykdo tolesnius veiksmus prieš įvairių gamintojų dyzelinius automobilius, kurių išmetamųjų teršalų kiekis yra nuo „Euro 5“ iki „Euro 6c“. (mp/dpa)