Šiuolaikiniai automobiliai ir pastatai vis dažniau gaminami iš naujausių didelio stiprumo plieno lydinių. Šių medžiagų dalys yra plonesnės, o tai sumažina svorį, tačiau tuo pačiu metu daro jas labiau pažeidžiamas korozijai. Patikima jų apsauga nuo rūdžių yra labai svarbi, nes esami metodai laikui bėgant nusidėvi, o tai lemia brangią techninę priežiūrą, informuoja technikai.lt
Jeruzalės Hebrajų universiteto Chemijos instituto mokslininkų grupė sukūrė naują geležies apsaugos nuo korozijos metodą, kuris gali radikaliai pakeisti situaciją. Pagrindinė tradicinių apsauginių dangų problema yra ta, kad jie laikui bėgant nulupa, atverdami prieigą prie drėgmės. Izraelio ekspertai pasiūlė dviejų sluoksnių sprendimą, kuris užtikrina itin patvarų metalo sukibimą. Iš pradžių jis yra padengtas plonu N-heterociklinio karbeno molekuliniu sluoksniu, stabiliais organiniais junginiais, kurie sudaro stiprius cheminius ryšius. Ant šio sluoksnio naudojamas didelio stiprumo polimeras. Technologijos paslaptis yra ta, kad karbeno sluoksnis veikia kaip molekulinis „supercelis“, patikimai „susiūjantis“ metalo paviršių polimerine danga ir sukuriantis monolitinį apsauginį barjerą.
Norėdami išbandyti efektyvumą, mokslininkai panardino plieno lakštus, padengtus nauja kompozicija sūriame vandenyje – aplinkoje, kuri imituoja agresyvias žiemos kelių sąlygas. Rezultatai buvo daug geresni nei esami analogai. Naujos dangos apsaugos efektyvumas buvo 99,6%, o šis automobilių pramonės cinko dangos (galvanizing) populiarumo rodiklis yra apie 95%.
„Šis atradimas yra reikšmingas proveržis korozijos apsaugos srityje, – sakė pagrindinis tyrimo autorius. – Mūsų danga yra ne tik veiksminga, bet ir patvari. Tai gali sumažinti priežiūros išlaidas ir prailginti geležies pagrindo medžiagų tarnavimo laiką.
Iki šiol mokslininkai nenurodo, kokia gali būti naujos antikorozinės dangos pramoninės gamybos sąnaudos. Tačiau, jei technologija yra ekonomiškai efektyvi, ji gali būti plačiai naudojama automobilių pramonėje, statyboje ir kitose pramonės šakose.