Rusijos ekonomika grimzta į vis gilesnę krizę. Labiausiai kenčia automobilių pramonė – sektorius, kuris dar neseniai sudarė reikšmingą Rusijos pramonės dalį, dabar yra praktiškai griuvėsiuose. Naujasis „Moskvich“, pristatytas kaip atgimimo simbolis ir pramonės problemų sprendimas, greitai tapo įspūdinga nesėkme.
Rusijos automobilių sektorius išgyvena krizę, o naujasis „Moskvich“ neatitinka rinkos lūkesčių. Didelės kainos ir mažėjančios rusų santaupos riboja naujų automobilių paklausą, ir net kiniški modeliai nesugeba pritraukti klientų. Vis daugiau automobilių prekybos salonų užsidaro, palikdami aikštelėje šimtus tūkstančių neparduotų automobilių. Daugiau panašios informacijos galite rasti svetainės pagrindiniame puslapyje.
Rusijos ekonomika susiduria su vis sudėtingesne padėtimi, o Europos šalių įvestos sankcijos, reaguodamos į karą Ukrainoje, faktiškai riboja prieigą prie modernių technologijų ir kapitalo. Ypač nukentėjo automobilių pramonė, kuri, užuot dinamiškai vystydamasi, grimzta į gilesnę krizę. Šioje sudėtingoje situacijoje naujojo „Moskvičiaus“ premjera turėjo būti simbolinis įvykis – šalies automobilių pramonės rekonstrukcijos pradžia. Tačiau realybė pasirodė esanti negailestinga.
Rusiškas visureigis turėjo būti tikras išsigelbėjimas, tačiau galiausiai patyrė įspūdingą nesėkmę. Žiniasklaidos pranešimuose teigiama, kad naujojo „Moskvich“ debiutas rinkoje nedavė lauktų rezultatų. Per pirmąsias dvi pardavimo savaites pardavėjams pavyko sudaryti tik vieną sandorį. Nuo to laiko prekybos salonuose tvyro ramybė. Vienos prekybos salono atstovas, kurį cituoja UA.NEWS, pripažįsta, kad galimi visi komplektacijos lygiai, tačiau pirkėjų tiesiog nepakanka.
Viena pagrindinių nesėkmės priežasčių – didelė rusiško modelio kaina. Bazinė automobilio versija kainuoja 2,98 mln. rublių arba maždaug 38 000 JAV dolerių. Ši suma daugumai Rusijos vairuotojų yra tiesiog neįperkama, ypač atsižvelgiant į nuolat blogėjančią ekonominę situaciją.
Rusai negali sau leisti naujų automobilių. Automobilių rinka yra chaotiška. Ne paslaptis, kad rusai patiria mažėjančias santaupas, o tai akivaizdžiai daro įtaką visai automobilių rinkai. 2025 m. pirmąjį pusmetį buvo parduota 530 400 naujų lengvųjų automobilių, o įskaitant sunkvežimius ir autobusus – 601 800 transporto priemonių. Tai 28 proc. mažiau nei ankstesniais metais.
Rusai net nenori kinų. Užsidarys 213 automobilių prekybos salonų. Tuo pačiu metu Kinijos automobilių prekės ženklai, kurie iki šiol turėjo būti Rusijos rinkos gelbėtojais po Vakarų gamintojų pasitraukimo, patys pradeda skęsti krizėje. „Autostat“ duomenys rodo, kad beveik pusė milijono neparduotų automobilių, įskaitant 300 000–350 000 kiniškų transporto priemonių, stovi prekybos atstovybių aikštelėse visoje šalyje. Klientų susidomėjimas praktiškai išnyko, o prekybos atstovai priversti uždaryti vieną prekybos vietą po kitos. Vien per pastaruosius kelis mėnesius uždaryta 213 prekybos vietų, o tai rodo, kad net Kinijos prekės ženklai negali ilgainiui išgyventi Rusijos rinkoje.
					
							
			
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
Gerai, Rusijos automobilių pramonė dugne. O Lietuvos? O kiek vidutinio dydžio firmų užsidaro kas savaitę? Kiek garsių restoranų nutraukė verslą Lietuvoje per paskutinį pusmetį? Kur mūsų pramonė? Ne ta, kuri priklauso nuo užsienio dėdžių ir kuri užsidarys vos tik „investuotojams“ pablogės, o mūsų? Kur? Svetimoje akyje krislą matom, o savoje rasto nepastebime? Nuo kada mums svarbi Rusijos automobilių pramonė, kuri, kokią bebūtų, bet yra. Ir nežlugs nes Valstybė ją parems. Nes turi iš ko. O pas mus? Yra iš ko? Yra ką remti?