Sustojate prie šviesoforo, staigiai stabdote ir išgirstate skardų, lapės riksmą. Šis garsas akimirksniu paverčia jūsų dieną daug įdomesne, nes beveik garantuoja apsilankymą degalinėje. Ten dirbantis mechanikas, apžiūrėjęs automobilį, priima verdiktą: reikia pakeisti visų keturių ratų kaladėles. Ir tada kyla logiškas klausimas: „Ar tai tikrai būtina?“, – informuoja „Autopilot“ , remdamasis „Jalopnik“ .
Iš pirmo žvilgsnio rekomendacija pakeisti visą komplektą gali atrodyti kaip autoserviso bandymas užsidirbti daugiau pinigų, tačiau iš tikrųjų už to slypi labai pagrįsta logika. Pagrindinė idėja – užtikrinti subalansuotą stabdymą. Kai visos keturios kaladėlės yra naujos, jos turi tas pačias trinties savybes ir dyla daugiau ar mažiau tolygiai. Tai užtikrina, kad automobilis sustos nuspėjamai, be trūkčiojimo ar traukimo į šoną. Tai taip pat patogu: problemą išsprendžiate vienu ypu ir ilgam apie ją pamirštate. Ilgainiui tai gali būti netgi ekonomiškiau, nes už darbą mokate tik vieną kartą.
Tačiau yra svarbus niuansas: ne visada būtina keisti visas keturias stabdžių kaladėles vienu metu. Daugumoje priekiniais ratais varomų automobilių priekinės stabdžių kaladėlės susidėvi daug greičiau nei galinės. Priežastis slypi fizikoje: stabdant automobilio svoris pasislenka į priekį, todėl priekinei ašiai tenka didžiausia apkrovos dalis – iki 70–80 %. Dėl šios priežasties priekiniai stabdžiai dirba intensyviau, todėl jų kaladėlės dyla greičiau.
Todėl daugelis patyrusių mechanikų sutinka, kad kaladėlių keitimas tik priekinėje arba tik galinėje ašyje yra visiškai priimtina praktika. Pagrindinė taisyklė, kurios reikia griežtai laikytis, yra keisti kaladėles poromis ant vienos ašies. Niekada nekeiskite tik vienos kaladėlės iš poros. Dėl to stabdymo jėga bus netolygi, o staigiai stabdant transporto priemonė gali prarasti kontrolę.
Prieš priimant sprendimą, reikia tinkamai diagnozuoti stabdžių sistemos būklę. Pats pirmasis indikatorius yra garsai. Cypimas ir girgždėjimas dažnai rodo, kad frikcinė medžiaga išnaudojo savo išteklius. Kiti dažni požymiai yra padidėjęs stabdymo kelias, vibracija vaire ar stabdžių pedale, taip pat atitinkamo įspėjamojo indikatoriaus atsiradimas prietaisų skydelyje.

Dauguma autoservisų vadovaujasi „80 % taisykle“: kai ant trinkelių lieka mažiau nei 20 % trinties medžiagos, laikas jas keisti. Tai padeda išvengti stabdžių diskų pažeidimų. Paprastai trinkelių tarnavimo laikas yra nuo 30 iki 70 tūkstančių kilometrų. Organinės trinkelės paprastai tarnauja 30–40 tūkstančių km, o keraminės – 50–70 tūkstančių km. Žinoma, agresyvus vairavimo stilius ir dažnos kelionės miesto spūstyse šį laikotarpį gerokai sutrumpina.
Važiavimas su susidėvėjusiomis stabdžių kaladėlėmis yra ne tik nemalonaus triukšmo problema, bet ir rimtas pavojus. Susidėvėjusios kaladėlės gali perkaisti stabdžių sistema. Tai savo ruožtu sukelia kaladėlių paviršiaus „apsaugojimą“, dėl kurio smarkiai sumažėja trinties koeficientas ir žymiai pailgėja stabdymo kelias. Net ir sekundės dalies stabdžių reakcijos uždelsimas avarinėje situacijoje gali būti katastrofiškas.
Jei ir toliau ignoruosite problemą, rizikuojate pereiti prie „metalo ant metalo“ stadijos. Tokiu atveju kaladėlės pagrindas pradeda trintis tiesiai į stabdžių diską, paversdamas jį metalo laužu. Dėl šios situacijos nebrangi kaladėlių keitimo procedūra akimirksniu paverčiama didelio masto ir brangiu remontu, kuris gali apimti diskų, o kartais ir suportų, keitimą, kainuojantį keturženklę sumą.
- Pirmasis kada nors sukurtas „Zeekr“ su vidaus degimo varikliu ir didžiausia kada nors pagaminta įkraunama elektrinė hibridinė baterija
- Naujiena, džiuginanti vartotojus: „Nord Pool Spot“ biržoje elektros kaina bus neigiama 13 valandų
- „WhatsApp“ žinutė, nulaužusi tūkstančių vartotojų paskyras: kaip nepakliūti į tokius spąstus
- Nusipirkau naują „iPhone” per „Facebook Marketplace”, bet atidaręs pakuotę juo labai nusivyliau: pasakysiu kodėl
- „Ayaneo Pocket Play“: pirmasis tikriems žaidėjams sukurtas išmanusis telefonas su slankikliu ir integruotu valdikliu
Taigi, sprendimas pakeisti dvi ar keturias kaladėles priklauso nuo jų faktinio nusidėvėjimo. Tačiau ignoruoti šią problemą niekada nėra tinkamas pasirinkimas. Eismo saugumas visada turėtų būti svarbiausia.