Kiekvienas vairuotojas susiduria su, atrodytų, nedideliais gedimais, kurie dažnai ignoruojami. Tačiau per stipriai užspaustas stabdžių pedalas, pašaliniai garsai ar nemalonus kvapas iš oro kondicionieriaus gali būti rimtų problemų pranašai. Panagrinėkime, ką rodo šie simptomai ir ką daryti, norint išvengti brangaus remonto.
Vienas labiausiai nerimą keliančių signalų yra pasikeitusi stabdžių pedalo eiga. Jei jis tapo per daug įtemptas, labiausiai tikėtina priežastis yra vakuuminio stiprintuvo gedimas, kuris dėl variklio sukuriamo vakuumo palengvina spaudimą. Pažeista jo membrana arba prarastas žarnų sandarumas verčia vairuotoją dėti dideles pastangas stabdant.
Stiprintuvą galite patikrinti patys. Išjungę variklį, kelis kartus paspauskite pedalą ir, laikydami jį nuspaustą, užveskite variklį. Jei pedalas lengvai nusileidžia, stiprintuvas veikia tinkamai. Jei jis nejuda, reikalinga skubi diagnostika servise.
Kitos standaus pedalo priežastys gali būti ABS arba ESP sistemų gedimai, apie kuriuos praneš atitinkami indikatoriai prietaisų skydelyje. Problema taip pat gali slypėti užstrigusiuose stabdžių suportuose, dėl kurių automobilis gali traukti į vieną pusę ir perkaisti vienas iš ratų. Tokioje situacijoje geriausias sprendimas būtų iškviesti techninę pagalbą.
Ne mažiau svarbi tema yra variklio alyvos būklė, ypač tiems, kurie daugiausia važinėja mieste. Trumpos kelionės iki 15 kilometrų kenkia varikliui daug labiau nei ilgos kelionės užmiestyje. Taip yra todėl, kad variklis nespėja įšilti iki darbinės temperatūros, todėl susidaro kondensatas ir alyva praskiedžiama degalais. Tai pagreitina dalių susidėvėjimą ir kenksmingų nuosėdų kaupimąsi.
Kaip pabrėžia pirmaujančių autoservisų ekspertai, važiuojant mieste alyvos keitimo intervalas turėtų būti sutrumpintas nuo 15 000 iki 7 000–10 000 kilometrų. Svarbu naudoti aukštos kokybės, tinkamo klampumo sintetinę alyvą ir periodiškai važinėti ilgomis kelionėmis, kad variklis galėtų išsivalyti nuo drėgmės ir anglies nuosėdų.
Kai kurios problemos atsiranda gana netikėtai. Pavyzdžiui, švilpimo garsas garsiakalbiuose, kuris stiprėja didėjant variklio sūkiams, dažnai nesusijęs su garso sistema. Paprastai tai rodo uždegimo sistemos gedimą: aukštos įtampos laidų pažeidimus, susidėvėjusias uždegimo žvakes arba prastą kontaktą su įžeminimu. Garso sistema užfiksuoja šiuos elektros trukdžius ir tampa savotišku problemos indikatoriumi.
Kitas dažnas dirgiklis – nemalonus kvapas iš oro kondicionavimo sistemos. Jį sukelia bakterijų ir grybelių kaupimasis ant drėgno garintuvo, taip pat nešvarus salono filtras. Norint pašalinti problemą, reikalingas profesionalus antibakterinis sistemos valymas. Kad kvapas nepasikartotų, rekomenduojama reguliariai sausinti oro kondicionierių, išjungiant jį kelias minutes prieš kelionės pabaigą, bet paliekant įjungtą ventiliatorių.
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Nemaloni žinia daugeliui „Swedbank“ klientų: „Pajamos sparčiai mažėja“
- Kas važinėja automobiliais su vidaus degimo varikliais – ruoškitės! Prognozuojama džiugi žinia
- Lietuviai vis aktyviau perleidžia saulės elektrines: „Ignitis“ pristato supaprastintą antrinės rinkos procesą
- Kaip išvalyti išmaniojo telefono atmintį, kad jis veiktų geriau
Savalaikis reagavimas į tokius, atrodytų, nereikšmingus jūsų automobilio signalus yra raktas ne tik į patogias keliones, bet ir į jūsų saugumą kelyje. Reguliarus profilaktinis aptarnavimas ir dėmesingas požiūris į automobilio būklę padės išvengti rimtų gedimų.