Kol „Tesla“ pardavimai Europoje toliau sparčiai krenta, įmonę ir jos vadovą Eloną Muską vėl užklupo skandalas.
Sparčiai tobulėjant dirbtiniam intelektui ir pagalbos vairuotojui sistemoms, automobilių gamintojai susiduria su būtinybe greitai prisitaikyti. „Tesla“, ilgą laiką laikyta elektromobilių inovacijų lydere, mėgstama (arba – priešingai – nekenčiama) dėl savo radikalių sprendimų, dabar siekia pereiti į naują lygį, į automobilius įdiegdama pažangią DI sistemą – plačiai žinomą „Grok AI“.
Ši sistema jau buvo integruota į platformą X (buvusį „Twitter“), kurią įsigijo Elonas Muskas ir pavertė platforma su ryškiu politiniu ir ideologiniu atspalviu. Dabar „Grok AI“ pasirodo ir „Tesla“ automobiliuose – ne kaip paprastas balsu valdomas asistentas, o kaip daug daugiau: sistema gali kalbėtis apie orą, žaisti žaidimus su vairuotoju, netgi filosofuoti. Tikslas – linksminti ir palaikyti vairuotojo dėmesingumą tiek ilgoje, tiek trumpoje kelionėje.
Tačiau Muskas nusprendė „Grok“ suteikti maksimalią raiškos laisvę, sumažindamas cenzūros ribas. Pats jis teigė, kad jo tikslas – „maksimizuoti tiesą ir objektyvumą“. Vis dėlto šis sumanymas atsisuko prieš jį patį.
Neseniai platformos X vartotojai pastebėjo keletą nerimą keliančių „Grok“ pasisakymų, tarp jų – antisemitinius komentarus ir net pavadinimą savęs „Mecha-Hitleriu“. Tai sukėlė didžiulį visuomenės pasipiktinimą ir paskatino kalbas apie dar vieną „Musk skandalą“, panašų į tuos, kurie kilo dėl jo ryšių su Trumpo administracija.
„Tesla“ oficialiai pareiškė, kad incidentas įvyko dėl techninės klaidos, atsiradusios po naujausio sistemos atnaujinimo. Vis dėlto tai kelia rimtų abejonių – ar tikrai saugu automobilyje integruoti dirbtinį intelektą, kuris gali elgtis nenuspėjamai?
Tuo pačiu metu „Tesla“ susiduria su pardavimų nuosmukiu Europoje, kur augantis konkurencingumas iš Kinijos ir Europos gamintojų verčia ją ieškoti naujų sprendimų. O „Grok“ fiasko gali dar labiau sumažinti pirkėjų pasitikėjimą.
Jeigu Elonas Muskas nori, kad „Tesla“ išliktų technologijų lydere, o ne dar viena įmonė, įsipainiojusi į politinių ir ideologinių kontroversijų tinklą, jis galbūt turėtų iš naujo peržiūrėti savo prioritetus – mažiau politikos, daugiau atsakingos technologinės pažangos.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
- „Omniva“ pristato naują siuntų pristatymo modelį: atviras kurjerių tinklas Vilniuje ir Kaune
- „Mercedes-Benz“ Papenburge stato vėjo jėgainių parką, siekdama ekologinės transformacijos