Atrodo, kad kinų puolimas Lenkijos rinkoje tik įsibėgėja. Garsūs naujų kinų gamintojų debiutai nelieka be poveikio pardavimų rezultatams. Iki šiol Lenkijos rinkoje dominavęs prekės ženklas MG praranda pranašumą prieš konkurentus, o pardavimų hitais tampa Omoda ir Jaecoo. Auga susidomėjimas kiniškais automobiliais ir antrinėje rinkoje.
MG praranda pagreitį. Omoda ir Jaecoo – nauji lyderiai
Iš IBRM SAMAR duomenų matyti, kad didžioji dauguma, net 9 iš 10 žmonių, apsilankančių kinų gamintojų salonuose Lenkijoje, yra klientai, kurie anksčiau niekada negalėjo sau leisti įsigyti naujo automobilio. Tai reiškia, kad didžiausi Lenkijos rinkos žaidėjai, tokie kaip Toyota, Škoda ar Volkswagen, dar visai nejaučia kinų prekių ženklų ekspansijos. Kinai pritraukia klientus iš antrinės rinkos ir orientuojasi į konkurencinę kovą daugiausia tarpusavyje.
AutoDNA duomenys tai patvirtina. Nors praėjusiais metais absoliutus kiniškų automobilių pardavimų karalius Lenkijoje buvo šiandien kinų koncernui SAIC priklausantis prekės ženklas MG, šių metų pirmojo pusmečio duomenys jau nėra tokie vienareikšmiai.
Gamintojų reitinge vis dar karaliauja MG (6923 registracijos; +70 proc. metų palyginimas), tačiau SAIC koncerno pozicijas vis labiau pagriaužia Chery koncernas – prekių ženklų Omoda (3194 registracijos; +203 proc.) ir Jaecoo (2555 registracijos; +407 proc.) savininkas. Pirmame penkete labiausiai pasirenkamų kinų automobilių gamintojų Lenkijoje dar randame: 4. BAIC (2139 registracijos; +22,4 proc.) ir BYD (1641 registracija; +277,2 proc.).
Antroji kiniškų automobilių lyga Lenkijoje. Kinų revoliucija ryja savo vaikus?
Duomenys apie kinų prekių ženklų registracijas Lenkijoje rodo, kad jau galima kalbėti apie dviejų greičių rinką. Pirmajai lygai neabejotinai priskirtinos pernai gegužę Lenkijoje debiutavusios Omoda ir Jaecoo, kurios triukšmingai įsiveržė į pardavimų viršūnę. Antrojoje lygoje dabar yra Forthing ir Dongfeng. Nors jų oficialus debiutas salonuose įvyko šiek tiek vėliau – 2024 m. rugsėjį, tačiau puikiai matyti, kad abiejų prekių ženklų priėmimas Lenkijoje yra gana vėsus. Tačiau tikėtina, kad ateinančiais mėnesiais situacija šiek tiek pasikeis, nes, pavyzdžiui, Forthing, kaip ir BAIC, šiandien stengiasi privilioti klientus siūlydamas dujų įrangą už 1 zlotą.
Dažniausiai perkami kiniški automobiliai Lenkijoje. Jaecoo 7 sprogdina banką
Dažniausiai perkamas kiniškas automobilis Lenkijoje išlieka MG HS, tačiau jo pranašumas prieš Omoda ir Jaecoo konkurentus sistemingai mažėja. Procentine išraiška ypač įspūdingai atrodo Jaecoo pasiekimai – šio prekės ženklo pirmieji automobiliai Lenkijos gatvėse pasirodė tik praėjusių metų gegužės pabaigoje.
Dažniausiai perkamų naujų kiniškų automobilių dešimtukas Lenkijoje 2025 m. pirmajame pusmetyje:
- „Google Maps“: sugrįžta funkcija, kuri buvo dingusi. „Tai buvo klaida”
- Kritinis SEB banko įspėjimas: neatiduokite patys savo prisijungimų prie banko
- Lietuviai nebeperka prabangių automobilių, pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ už 100 tūkst. eurų. Dabar daugelis imasi nuomos
- Kas ketvirtą elektromobilio keleivį pykina. Kas tai sukelia?
- Klimatologai įspėja: liko 3 metai, o tada kelio atgal nebus
- MG HS – 3597 vnt. (+35,38 proc.)
- Omoda 5 – 2943 vnt. (+180,55 proc.)
- Jaecoo 7 – 2555 vnt. (+406,94 proc.)
- MG ZS – 2441 vnt. (+234,84 proc.)
- BAIC Beijing 5 – 1151 vnt. (+435,35 proc.)
- BYD Seal U DM-I – 969 vnt. (+305,44 proc.)
- BAIC Beijing 3 – 536 vnt. (+78,07 proc.)
- MG MG3 – 481 vnt. (+71,17 proc.)
- BAIC Beijing 7 – 431 vnt. (+8,02 proc.)
- Leapmotor T03 – 273 vnt. (nebuvo Lenkijoje 2024 m. pirmajame pusmetyje)
Kiniški automobiliai traukia paprastus žmones. Įmonės stebi su susidomėjimu
Nėra paslaptis, kad didžiausią susidomėjimą tarp lenkų klientų kelia kiniški automobiliai su vidaus degimo varikliais. Pirmajame pusmetyje Lenkijoje jų užregistruota net 11 775 vienetai, tai sudaro beveik 68 proc. visų registracijų.
Toliau rikiuojasi alternatyvios pavaros:
- hibridinė (4054 vnt.) – 23,4 proc.
- elektrinė (1489 vnt.) – 8,6 proc.
Labai įdomiai atrodo duomenys apie naujų kiniškų automobilių pirkėjų struktūrą. Lenkijoje jau daugelį metų už 2/3 naujų automobilių registracijų atsako verslo klientai. Kinų prekių ženklų atveju proporcijos visiškai kitokios. Net už 52,6 proc. registracijų atsako privatūs pirkėjai. Tai patvirtina SAMAR duomenis, kad kinai formuoja pardavimų apimtis daugiausia remdamiesi pirkėjais, kurie iki šiol buvo priversti ieškoti transporto priemonių antrinėje rinkoje.
Tačiau atrodo, kad kinų puolimas vis stipriau prasiskverbia ir į automobilių parkų vadybininkus. Vien birželį įmonių pirkimų dalis išaugo iki 52,13 proc. Tai pirmas toks atvejis, kai kiniškų automobilių registracijų įmonėms skaičius buvo didesnis nei individualiems klientams.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl