Šiuolaikiniai automobilių varikliai yra sudėtingi ir patikimi agregatai, galintys tarnauti šimtus tūkstančių kilometrų, jei yra tinkamai eksploatuojami. Tačiau daugelis vairuotojų, net nesusimąstydami apie tai, patys sutrumpina variklio tarnavimo laiką, netinkamai naudojant apsisukimus. Kraštutinumai – tiek pernelyg dideli, tiek pernelyg maži apsisukimai – vienodai žalingi automobilio „širdžiai“.
„Raudonosios zonos“ pavojus tachometre, kuris benzininėms varikliams paprastai prasideda nuo 6000–7000 aps/min, o dyzeliniams – nuo 4500–5500 aps/min, yra gana akivaizdus. Nuolatinis važiavimas maksimaliomis apsukomis sukuria ekstremalias apkrovas visoms judančioms variklio dalims, sukelia jo perkaitimą ir pagreitina nusidėvėjimą. Nors apsisukimų ribotuvas neleis varikliui iš karto sugesti, toks agresyvus vairavimo stilius gali priversti atlikti brangų kapitalinį remontą jau po 150–200 tūkstančių kilometrų.
Tačiau kitas kraštutinumas – važiavimas pernelyg mažais apsisukimais, vadinamasis „važiavimas įtraukiant“ – yra ne mažiau pavojingas, nors daugelis vairuotojų klaidingai mano, kad tai ekonomiška. Kai variklis dirba esant minimaliems apsisukimams, degalų ir oro mišinys deginamas neefektyviai. Tai sukelia degimo žvakių, vožtuvų ir degimo kameros apnašų susidarymą. Be to, toks darbo režimas sukelia žalingas vibracijas ir padidina apkrovą transmisijai ir sankabai. Dėl to, vietoj taupymo, vairuotojas gauna padidėjusį degalų suvartojimą ir riziką dėl ankstyvo remonto.
Geriausia strategija variklio ilgaamžiškumui užtikrinti yra laikytis „aukso vidurio“. Optimalus sūkių diapazonas daugumai automobilių įprastiniu važiavimo režimu yra 2000–4000 aps/min. Šiame režime variklis veikia stabiliai, efektyviai ir be nereikalingos apkrovos.
Patyrę vairuotojai taip pat pataria kartais atlikti profilaktiką. Tam reikia periodiškai, kas 2–3 tūkstančius kilometrų, gerai įkaitintam varikliui leisti dirbti padidintais apsisukimais, pasiekdami 4000–5000 aps/min. Tai padeda išvalyti degimo kamerą ir žvakes. Tačiau tokią procedūrą verta atlikti automobiliams, kurie jau yra įvažiavę, t. y. kurių rida yra didesnė nei 30 tūkstančių kilometrų.
- „Volkswagen” atsisveikina su legenda: modelis nebebus gaminamas
- Lietuvos bankomatuose diegiama nauja funkcija. Daugelis tiesiog šokinės iš laimės
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”
- „Android Auto 15“ jau čia: kas naujo ir kaip atsinaujinti?
- Parduotuvių darbo laikas per Žolinę (rugpjūčio 15 d.) bus visai kitoks nei per Kalėdas