Daugelis vairuotojų jau daugelį metų praktikuoja vairavimą neutralia įranga, manydami, kad tai yra nekenksmingas įprotis, kuris tariamai taupo degalus. Tačiau iš tikrųjų šis vairavimo stilius yra lėtas, bet tikras būdas sugadinti pavarų dėžę – tiek automatinę, tiek mechaninę.
Automatinėms transmisijoms (klasikinėms „automatinėms“, variatoriams arba „darbui“) pagrindinis pavojus yra alyvos badas. Transmisijos skystis (ATF) cirkuliuoja be slėgio sistemą, kuri sukuria alyvos siurblį, varomą varikliu. Vairuotojui perkeliant parinkiklį į poziciją „N“ (neutralus), sugedo variklio ir dėžės ryšys. Siurblys pradeda aktyvuoti tik nuo ratų sukimosi.
Esant dideliam slėgio greičiui, tai gali būti pakankamai, bet kai sulėtėja, pavyzdžiui, artėjant prie šviesoforo ar nusileidimo, alyvos slėgis kritiškai sumažėja. Automatinės pavarų dėžės vidinės sudedamosios dalys – trinties ratai, krumpliaračiai ir guoliai – pradeda veikti „sausai”, be pakankamo tepimo ir aušinimo. Tai lemia jų pagreitintą nusidėvėjimą, skysčio perkaitimą ir dėl to brangų remontą.
Mechaninės transmisijos (MCPP) atveju kyla pagrindinė grėsmė sankabos guoliui. Problema atsiranda, jei vairuotojas, judėdamas ant skardos, ir toliau laiko sankabos pedalą. Šiame režime suspaudimo guolis nuolat prispaudžiamas prie sankabos krepšelio ir sukasi dideliu greičiu, nors jo ištekliai yra skirti tik trumpalaikiam paspaudimui pavarų perjungimo metu. Nuolatinė ilgalaikė sukimasis pagal apkrovą lemia greitą perkaitimą, guolio nusidėvėjimą ir gedimą, o tai paprastai reiškia, kad reikia pakeisti visą sankabos rinkinį.
Saugiausias ir teisingas būdas judėti nusileidimo ar sulėtėjimo yra variklio stabdymas. Norėdami tai padaryti, tiesiog reikia palikti dėžę ant pavaros (D automatinės transmisijos režimo arba atitinkamos mechaninės transmisijos perdavimo) ir išleisti dujų pedalą. Šiame režime variklis valdys greitį, automatinė dėžutė gaus tinkamą tepalo slėgį, o mechaninėje dėžutėje esantis išspaudžiamas guolis bus ramybėje. Atmetus įprotį vairuoti „neutraliai“, žymiai pailgės jūsų automobilio pavarų dėžės tarnavimo laikas.