Nuo spalio mėnesio Vokietijoje keičiasi žieminių padangų taisyklės. Nesilaikant naujųjų reikalavimų, vairuotojams gresia baudos, baudos taškai ir problemos su draudimu po eismo įvykių. Nuo spalio 1 d. kai kuriuose regionuose policija skirs baudas už padangas be Alpių simbolio.
Trumpai tariant:
- Nuo 2024 m. spalio 1 d. Vokietijoje įsigalioja nauji žieminių padangų reglamentai: vietoj vien M+S (purvo ir sniego) ženklo privalomas „Alpių“ simbolis (3PMSF – trijų viršūnių kalno snaigė).
- Už netinkamas padangas gresia baudos nuo 60 iki 120 eurų, baudos taškai ir sumažintos draudimo išmokos po avarijos.
- Minimalus protektoriaus gylis – 1,6 mm, bet rekomenduojamas bent 4 mm žiemą.
- Išimtys taikomos padangoms su abiem ženklais (M+S ir Alpių).
Nauji žieminių padangų reglamentai Vokietijoje
Nuo 2024 m. spalio 1 d. Vokietijos keliuose draudžiama naudoti žiemines padangas, pažymėtas tik M+S simboliu. Pagal naujas taisykles, tik padangos su Alpių ženklu (3PMSF – stilizuota snaigė su trimis kalnų viršūnėmis) laikomos tinkamomis žiemos sąlygoms. Šis simbolis patvirtina, kad padanga atitinka ES standartus sukibimui sniege ir lede.
M+S ženklas nebegarantuoja reikiamo saugumo lygio, todėl nuo spalio 1 d. jis laikomas neleistinu žiemą. Išimtis galioja padangoms, turinčioms abu ženklus (M+S ir Alpių) – jas galima naudoti legaliai. Visų sezonų padangos taip pat leidžiamos, jei pažymėtos Alpių simboliu.
Šios taisyklės taikomos visiems lengviesiems automobiliams ir sunkvežimiams iki 3,5 tonos. Pramonės duomenimis, Vokietijoje šimtai tūkstančių transporto priemonių vis dar važiuoja su tik M+S ženklu pažymėtomis padangomis, todėl vairuotojai raginami jas pakeisti iki žiemos sezono pradžios.
Baudų dydžiai už netinkamas padangas
Naujųjų taisyklių nesilaikymas turi rimtas pasekmes:
- Pagrindinė bauda: 60 eurų (apie 260 zlotų) + 1 baudos taškas Flensburgo sistemoje.
- Jei padangos sutrikdo eismą: 80–100 eurų (apie 340–430 zlotų).
- Avarijos atveju: Iki 120 eurų (daugiau nei 510 zlotų) ar daugiau, priklausomai nuo aplinkybių.
Be to, draudikas gali sumažinti ar atmesti išmokas po eismo įvykio, jei nustatoma, kad kaltininkas naudojo netinkamas padangas. Tai reiškia, kad vairuotojas pats gali turėti padengti remonto išlaidas ar kompensaciją nukentėjusiesiems.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- „Huawei Nova Flip S“: naujojo sulankstomo išmaniojo telefono specifikacijos, spalvos ir kaina
- „Tesla“ įleidžiamų durų rankenų pavojus: avarijų pasekmės ir nauji saugos reikalavimai
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
Žieminių padangų reikalavimai Vokietijoje
Vokietijoje nėra fiksuotų padangų keitimo datų, skirtingai nei kai kuriose kitose šalyse. Pagal Kelių eismo taisykles (StVO), žiemines padangas privaloma naudoti tik žiemos sąlygomis: sniege, lede ar pažliugusioje sniego dangą. Tačiau nuo spalio 1 d. jos turi atitikinti naujus standartus.
- Minimalus protektoriaus gylis: 1,6 mm (pagal įstatymą), bet ADAC ekspertai rekomenduoja bent 4 mm žiemą saugumui užtikrinti.
- Kaip patikrinti padangų amžių? Ieškokite DOT kodo ant šono – paskutinės keturios skaitmenys rodo savaitę ir metus gamybos (pvz., 2324 reiškia 23-ą 2024 m. savaitę).
Išvada
Naujos taisyklės siekia didinti eismo saugumą žiemą, užtikrindamos, kad padangos atitiktų griežtus ES standartus. Jei planuojate kelionę į Vokietiją, patikrinkite savo padangas iš anksto – pakeitimas gali kainuoti pigiau nei baudos ir draudimo problemos. Jei turite tik M+S ženklą, metas investuoti į Alpių simboliu pažymėtas padangas.