Vokietijos automobilių pramonės gigantai „Volkswagen” ir „Mercedes-Benz” priversti imtis radikalių taupymo priemonių. Priežastis – naujieji Amerikos prekybos barjerai.
Didžiausios Vokietijos automobilių korporacijos atsidūrė kryžkelėje, kai Vašingtonas užkrovė papildomus mokesčius europietiškiems automobiliams. „Volkswagen” koncernas jau paskelbė apie ketinimus atsisakyti daugiau nei 30 tūkstančių specialistų, tuo tarpu „Mercedes-Benz” gresia netekti tūkstančių darbuotojų.
Amerikos vyriausybės sprendimas padidinti importo tarifus Europos automobiliams sukūrė domino efektą, verčiantį automobilių milžinus fundamentaliai peržiūrėti savo veiklos planus ir ryžtis skausmingiems personalo karpymams. Prekybinė įtampa tarp Vašingtono ir Briuselio dabar tiesiogiai veikia dešimtis tūkstančių darbo vietų.
„Volkswagen” skelbia didžiausią reorganizaciją
Radikaliausių veiksmų ėmėsi Wolfsburgo koncernas. „Volkswagen” valdyba oficialiai patvirtino ambicingą pertvarkymo programą – iki 2030 metų visame pasaulyje bus uždarytos maždaug 33 tūkstančiai pozicijų. Bendrovė šį žingsnį argumentuoja būtinybe prisitaikyti prie pasikeitusių ekonominių realijų, kai pelningumas JAV rinkoje tapo problemiškas. Papildomai nukentės ir prestižinių automobilių segmentas – „Porsche” padalinyje, gaminančiame sportinius ir aukščiausios klasės modelius, darbo neteks dar 1900 specialistų.
„Mercedes-Benz” slepia tikrąjį mastą
Štutgarto automobilių aristokratas „Mercedes-Benz” susiduria su analogiškomis dilemmomis. Nors oficialūs bendrovės atstovai vengia skelbti tikslius skaičius, neoficialūs sektoriaus informatoriai kalba apie galimą 20 tūkstančių pozicijų likvidavimą. Korporacijos vadovas Ola Källenius nesenoje vadovų konferencijoje pripažino, kad įmonė patiria spaudimą iš kelių pusių vienu metu. Pasak jo, ne tik amerikiečių protekcionizmas kenkia verslui – rimtą iššūkį kelia ir pardavimų susitraukimas strategiškai svarbioje Kinijos rinkoje.
Prekybos karai kainuoja brangiai
Transatlantinių prekybos santykių įtampa pasiekė kritinį tašką. Naujausia JAV ir ES prekybos derybų raunda baigėsi kompromisu, kuris skaudžiai atsiliepia Europos gamintojams. Nuo šių metų balandžio mėnesio Europos automobiliams, įvežamiems į Ameriką, pradedamas taikyti laikinas 27,5 procento muito tarifas. Nors ateityje numatoma jį sumažinti iki 15 procentų, tačiau net ir toks dydis dramatiškai keičia konkurencines sąlygas ir griauna vokiečių automobilių koncernų verslo modelius, kuriems JAV rinka tradiciškai buvo vienas svarbiausių pajamų šaltinių.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
- „Omniva“ pristato naują siuntų pristatymo modelį: atviras kurjerių tinklas Vilniuje ir Kaune
- „Mercedes-Benz“ Papenburge stato vėjo jėgainių parką, siekdama ekologinės transformacijos