„Volkswagen“ atsidūrė tarptautinio skandalo centre dėl daugelyje modelių vairuose integruotų jutiklinių mygtukų. Kompanijos tikslas buvo sukurti modernesnį ir minimalistinio dizaino saloną, atsisakant tradicinių fizinių jungiklių ir pasirenkant jutiklinius elementus. Tačiau praktiškai šis sprendimas pasirodė itin prieštaringas. Vairuotojai masiškai skundėsi, kad jutikliniai mygtukai reaguoja į menkiausią prisilietimą, dažnai įsijungia netyčia, blaško dėmesį vairuojant ir kai kuriais atvejais gali sukelti pavojingas situacijas.
Daugiausia skundų sulaukė elektra varomas krosoveris „Volkswagen ID.4“. Šio modelio savininkai tapo pagrindiniais kolektyvinio ieškinio iniciatoriais JAV. Skunde, pateiktame Naujojo Džersio federaliniam teismui, ieškovai pažymėjo, kad atsitiktinis prisilietimas prie jutiklinių mygtukų gali be vairuotojo žinios suaktyvinti tokias funkcijas kaip adaptyvioji greičio palaikymo sistema. Du „ID.4“ savininkai, dalyvaujantys byloje, teigė, kad dėl šios problemos jaučia „baimę ir nenorą“ vairuoti savo automobilius, nes net menkiausias rankos judesys gali netikėtai suaktyvinti pavojingas funkcijas.
Ieškinyje „Volkswagen“ taip pat kaltinama tuo, kad, remiantis vidiniais dokumentais, klientų skundais ir prekybos atstovų informacija, bendrovė žinojo apie šią problemą dar prieš skandalo išplitimą. Nepaisydama šios informacijos, kompanija tinkamai nepranešė klientams apie defektą ir nepasiūlė nemokamo remonto ar pakeitimo. Ieškovai teigia, kad „Volkswagen“ pažeidė garantijas, klaidino vartotojus ir pelnėsi parduodama automobilius su technologijomis, galinčiomis kelti pavojų saugumui.
Ieškovų teisiniai reikalavimai apima ne tik žalos atlyginimą, bet ir kaltinimus, kad „Volkswagen“ pažeidė Konektikuto ir Masačusetso valstijų vartotojų teisių apsaugos įstatymus. Bendrovė konkrečiai kaltinama netiesioginiu sukčiavimu, aiškių ir numanomų garantijų pažeidimu bei nepagrįstu praturtėjimu.
Verta paminėti, kad prieš trejus metus „Volkswagen“ pati pripažino, jog jutiklinių mygtukų naudojimas vairuose buvo „klaida“, ir pažadėjo jų atsisakyti. Vis dėlto perėjimas prie fizinių jungiklių vyksta lėtai, o visiškas jų grąžinimas planuojamas tik išleidus naująjį elektrinį hečbeką „ID.2all“. Tai reiškia, kad dabartinių modelių, įskaitant „ID.4“, savininkams dar kelerius metus teks taikstytis su prieštaringai vertinama technologija arba patiems reikalauti vairo keitimo.
„Volkswagen“ jutiklinių mygtukų skandalas yra puikus pavyzdys, kaip gamintojų siekis diegti skaitmenines ir futuristines technologijas gali sukelti ergonomikos bei saugumo problemų. „Tesla“ anksčiau taip pat darė panašių klaidų, bandydama tradicines posūkių signalų svirtis pakeisti jutikliniais mygtukais, tačiau dėl kritikų spaudimo buvo priversta iš dalies atsisakyti šio sprendimo. „Volkswagen“ atveju situacija tapo rimtesnė, pasiekė teismą ir gali turėti ilgalaikių pasekmių bendrovės reputacijai bei klientų pasitikėjimui.
Šaltinis: carscoops.com
- Tiesiog įneškite šią sumą į savo sąskaitą: Lietuvos bankai privalo apie tai pranešti Valstybinei mokesčių inspekcijai
- Mokslininkai atrado, kada išmanieji telefonai skleidžia intensyviausią radiaciją
- Elektromobilių trūkumai, kurie išryškėja tik naudojant: „Nissan Leaf“ patirtis
- Šiandien susidūriau su naujo tipo sukčiavimu – skambučiu, kuriame tariamai skambinama iš VMI: ką reikia žinoti, kad išvengtumėte apgaulės
- Visoje planetoje lietuje atsirado nauja rūgštis, ar turėtume nerimauti?