„Volkswagen” ruošiasi dideliems modelių asortimento pokyčiams ir planuoja nutraukti vieno iš savo flagmanų visureigių – „Touareg” – gamybą. Šis žingsnis reikš vieno ambicingiausių prekės ženklo modelių, kuris rinkoje yra daugiau nei du dešimtmečius, pabaigąš
Pasak šaltinių, „Touareg” gamyba bus visam laikui nutraukta 2026 m. Po to didžiausias „Volkswagen” visureigis daugelyje regionų, įskaitant Jungtinę Karalystę, bus neseniai pristatytas „Tayron”. Taigi bendrovė užbaigia visą savo istorijos skyrių, susijusį su bandymu įsitvirtinti premium segmente, kuris prasidėjo dar 2002 m.
„Touareg” kūrimas prasidėjo su dideliais užmojais. Modelis buvo kuriamas kartu su pirmosios kartos „Porsche Cayenne”, naudojant tą pačią platformą. Šis projektas turėjo dvejopą tikslą: padovanoti „Porsche” pirmąjį prekės ženklo visureigį ir padėti tuometiniam „Volkswagen” generaliniam direktoriui Ferdinandui Piëchui įgyvendinti savo viziją pakelti prekės ženklo statusą. „Touareg” kartu su „Phaeton” sedanu turėjo tapti naujo, prestižiškesnio „Volkswagen” įvaizdžio simboliu.
Pasikeitę prioritetai
Sprendimas nutraukti modelio gamybą atspindi pasikeitusius prioritetus Volfsburge. Naujasis „Tayron”, jau parduodamas pagrindinėse pasaulio rinkose dviejų ir trijų eilių versijomis, pozicionuojamas kaip prieinamesnė alternatyva platesnei auditorijai. Jis iš esmės perima ankstesnį „Touareg” vaidmenį, kartu siūlydamas universalesnį saloną ir pakankamą galią, pavyzdžiui, galimybę tempti iki 2500 kg 2.0 TSI 4Motion versijoje.
Tiesioginio „Touareg” įpėdinio nebuvimas žymi 23 metus trukusių „Volkswagen” bandymų konkuruoti automobilių rinkos viršūnėje pabaigą.
Kiti nutraukiami modeliai
Tačiau tai ne vienintelis modelis, kurio atsisakyta. Bendrovė taip pat nusprendė nutraukti savo elektrinio krosoverio „ID.5″ gamybą. 2021 m. pristatytas kaip sportiškesnė, į kupė panaši „ID.4″ versija, automobilis nesugebėjo įgyti populiarumo nei tikslinėje rinkoje – Kinijoje, nei Europoje, kur jį nustelbė praktiškesnis giminaitis.
„ID.5″ gamyba planuojama nutraukti 2027 m., ir tai yra platesnės strategijos, kuria siekiama supaprastinti modelių asortimentą, dalis. „Volkswagen” siekia sutelkti dėmesį į masinės rinkos ir pelningiausius automobilius.
Atidėti projektai
Įgyvendinant tą pačią strategiją, buvo atidėti planai sukurti kompaktišką elektrinį miniveną, kurį vidiniai šaltiniai praminė „mini-Buzz”. Šis modelis galėtų būti „Touran” įpėdinis.
- „Swedbank“ visiškai atsisako paslaugos, kuria anksčiau reguliariai naudodavosi daugelis klientų
- Vienas Europos oro uostas – ties uždarymo riba: „Ryanair“ atšaukia visus skrydžius
- Naujos ES bankomatų taisyklės: kas keičiasi vartotojams
- „Ignitis” įvedė abonentinį mokestį: vartotojai masiškai bėga į garantinį tiekimą
- Iki kiek procentų reikėtų įkrauti išmanųjį telefoną?
Šaltiniai, artimi „Volkswagen” generaliniam direktoriui Thomasui Schäferiui, patvirtina, kad toks projektas nėra prioritetas. Vietoj to, tokio automobilio kūrimą gali perimti dukterinė įmonė „Škoda”. Pagrindinė atsisakymo priežastis yra ta, kad rinka ir toliau reikalauja krosoverių ir visureigių, ir šia kryptimi bendrovė nusprendė judėti.
Be to, Braunšveigo tyrimų centro inžineriniai pajėgumai šiuo metu yra perkrauti darbais su svarbesniais projektais, tarp kurių svarbią vietą užima elektrinis „Golf”.
Ateities strategija
„Volkswagen” strategijos pokytis atspindi platesnes automobilių pramonės tendencijas:
- Orientacija į pelningiausius segmentus
- Elektromobilių gamos optimizavimas
- Fokusavimasis į krosoverius ir visureigius
- Atsisakymas nišinių modelių
Lietuvos rinkai šie pokyčiai reiškia, kad norintys įsigyti „Touareg” turėtų paskubėti – liko vos metai iki gamybos nutraukimo. Po 2026 m. teks rinktis iš alternatyvų, tokių kaip „Tayron” ar kiti koncerno prekės ženklų pasiūlymai.