Volvo susidūrė su iššūkiais statydama naują gamyklą Slovakijoje. Švedų automobilių gamintojas oficialiai pranešė, kad gamybos pradžia Košicėse bus atidėta vieneriais metais – vietoj planuotų 2026-ųjų, gamyba prasidės tik 2027-ųjų pradžioje.
Oficiali versija skamba optimistiškai
Kompanijos atstovas spaudai paaiškino, kad sprendimas priimtas siekiant „optimizuoti produktų pristatymo procesą”. Nors tokie pareiškimai skamba diplomatiškai, realybė greičiausiai yra sudėtingesnė nei oficialiai skelbiama.
Įdomu tai, kad Volvo atstovas pripažino, jog sprendimas nebuvo priimtas neseniai, tačiau atsisakė komentuoti konkrečią datą. Tokia informacijos kontrolė kelia klausimų apie tikrąsias vėlavimo priežastis.
Neaiškumai dėl būsimos produkcijos
Gothenburge įsikūrusi kompanija, priklausanti Kinijos konglomeratui Geely Holding, kol kas neatskleidė, kokie konkretūs modeliai bus gaminami naujoje gamykloje. Antradienį buvo pranešta tik tiek, kad tai bus „naujos kartos Volvo modelis”.
Gamyklos pajėgumai įspūdingi – planuojama, kad kasmet čia bus pagaminama iki 250 tūkstančių automobilių. Tai reikšminga investicija regione, kuri turėtų sustiprinti Slovakijos pozicijas Europos automobilių pramonėje.
Polestar prisijungs vėliau
Kita Geely grupei priklausanti įmonė Polestar ketvirtadienį paskelbė savo planus – jie pradės gaminti būsimą SUV modelį Polestar 7 toje pačioje Košicės gamykloje 2028 metais. Tai rodo, kad gamykla taps svarbiu kelių prekės ženklų gamybos centru.
Pokyčiai vadovybėje ir strategijoje
Balandžio mėnesį į generalinio direktoriaus postą sugrįžęs Håkan Samuelsson pareiškė, kad kompanija analizuoja, kuriuos modelius gaminti naujoje gamykloje. Jis taip pat išreiškė norą, kad gamykloje būtų gaminami ir kitų Geely grupės prekės ženklų, tokių kaip Polestar, automobiliai.
Dalijimasis gamybos pajėgumais būtų naudingas visiems – gamybos ir priežiūros kaštai būtų paskirstyti keliems gamintojams, o tai leistų efektyviau naudoti išteklius.
- Dar viena netikėta žinia iš „Swedbank“ nutraukiama itin populiari paslauga. Klientai jaučiasi apgauti
- Norite ar ne, tačiau tai įvyks. Google įjungs dirbtinį intelektą visiems Android naudotojams
- SEB klientas pasipiktinęs: 82 tūkstančiai eurų sąskaitoje, bet bankas sako „ne” grynųjų išmokėjimui
- SEB bankas įspėja apie tris naujus apgaulės būdus. Sukčiai pakeitė taktiką
- Rimtas įspėjimas iš „Swedbank”: sukčiai niekur nedingo, vis dažniau skambina ir apsimetinėja banko darbuotojais
Drastiški taupymo sprendimai
Po sugrįžimo į vadovo kėdę Samuelsson ėmėsi radikalių pokyčių švedų kompanijoje:
- Atleido 3000 administracijos darbuotojų
- Pradėjo kaštų mažinimo programą
- Sulėtino investicijas
Švedas, vadovavęs Volvo daugiau nei dešimtmetį iki 2022 metų, aiškiai davė suprasti, kad nori glaudesnio Volvo bendradarbiavimo su kitais Geely prekės ženklais, naudojant bendrą tiekimo grandinę kaštams mažinti.
Klausimai ateičiai
Lieka neaišku, kaip tokie sprendimai paveiks galutinę produktų kokybę ir ar vartotojai bus patenkinti tokiais pokyčiais. Volvo ilgą laiką garsėjo savo nepriklausomybe ir švedišku kokybės standartu – ar glaudesnis bendradarbiavimas su kitais Geely grupės nariais nepaveiks šio įvaizdžio?
Gamyklos atidarymo atidėjimas ir agresyvi kaštų mažinimo strategija rodo, kad net ir gerai žinomi prekės ženklai susiduria su iššūkiais konkurencingoje automobilių rinkoje. Belieka stebėti, ar Volvo pavyks išlaikyti pusiausvyrą tarp efektyvumo ir kokybės, kurios tikisi jų klientai.