Prieš daugiau nei ketverius metus „Volvo“ paskelbė ambicingą tikslą iki 2030 m. pereiti prie visiškai elektrinių automobilių gamybos. Tačiau rinkos realybė pakoregavo planus, ir Švedijos automobilių gamintojas atsisakė šio pažado. Dabar „Volvo“ siekia, kad iki dešimtmečio pabaigos 90–100 % pardavimų sudarytų įkraunami hibridai ir grynai elektriniai automobiliai, praneša „Autopilot“, remdamasis „Motor1.com“.
Nepaisant to, „Volvo“ tiki, kad vidaus degimo variklių era eina į pabaigą. Prieš pusantrų metų bendrovė pagamino paskutinį dyzelinį automobilį, o dabar mato ir benzininių variklių pabaigą. Interviu „Volvo“ generalinis direktorius Håkanas Samuelssonas pateikė drąsią prognozę: automobilių pramonė neišvengiamai taps elektrinė, ir kelio atgal nėra. Jis prognozuoja, kad apie 2035 m. visi nauji automobiliai bus elektriniai ir pigesni gaminti.
Rinkos iššūkiai
„Volvo“ elektromobilių pardavimai 2025 m. pirmuosius aštuonis mėnesius sumažėjo 24 % (90 326 vienetai), palyginti su 2024 m. tuo pačiu laikotarpiu. Įkraunamų hibridų pardavimai krito 1 % (107 380 vienetų), o benzininių ir švelniųjų hibridų – 7 % (253 376 vienetai). Bendras automobilių pristatymų skaičius sumažėjo 10 % iki 498 464 vienetų.
Nepaisant šių rodiklių, 74 metų Håkanas Samuelssonas išlieka optimistiškas. Jis mano, kad „Volvo“ atsigaus, pristatydama naujus įkraunamus hibridus, kuriuos vadina „elektriniais automobiliais su atsarginiu varikliu“. Neaišku, ar tai tolimojo nuotolio hibridai, kaip „XC70“, ar elektromobiliai su nuvažiuojamo atstumo ilgintuvu, kur benzininis variklis veikia kaip generatorius. Patronuojanti bendrovė „Geely“ jau naudoja šią technologiją per bendrą įmonę „Horse“ su „Renault“.
Pramonės perspektyvos
Samuelssonas mato automobilių pramonės restruktūrizaciją, kur išliks tik prisitaikiusios įmonės. Jis prognozuoja, kad apie 2035 m. rinką dominuos „du ar trys stiprūs Kinijos prekių ženklai“, o tradiciniai gamintojai susidurs su nauja realybe.
Tačiau ne visi sutinka su tokiu optimizmu. BMW nenori atsisakyti vidaus degimo variklių iki 2035 m., kai ES planuoja įvesti jų draudimą. „Mercedes“ generalinis direktorius Ola Källenius pavadino šį draudimą „neįgyvendinamu“, įspėdamas apie galimą pramonės žlugimą Europoje. „Audi“ ir „Porsche“ taip pat mano, kad perėjimas prie elektromobilių per dešimtmetį yra per ankstyvas.
„Polestar“ pozicija
„Volvo“ dukterinė įmonė „Polestar“ kritikuoja konkurentus už neįgyvendintus elektrifikacijos pažadus. Miuncheno IAA Mobility parodoje „Polestar“ pateikė konkurentų citatas, ragindama ES laikytis griežto 2035 m. nulinės emisijos tikslo, kai daugelis gamintojų pasisako už švelnesnį perėjimą.
Artimiausiu metu automobilių gamintojai susitiks su Europos Komisijos pirmininke Ursula von der Leyen aptarti šio draudimo. Diskusijos žada būti įtemptos, nes pramonė susiduria su technologiniais, ekonominiais ir geopolitiniais iššūkiais.
- SEB bankas nedelsdamas skelbia svarbų pranešimą visiems banko klientams
- Sulaukiau skambučio iš „banko“, o po kelių valandų mano sąskaitoje nebebuvo 2000 eurų
- Japonai atskleidžia kiniškų elektromobilių pigumo paslaptį
- „Tesla“ ar „Toyota“? Ekspertas paaiškino, kaip automobilius renkasi skirtingos kartos
- „Via Lietuva“ pradeda pėsčiųjų ir dviračių tako tarp Alvito ir Virbalio įrengimą
Patarimas
Norintiems sekti automobilių pramonės elektrifikacijos tendencijas, verta stebėti „Volvo“ ir „Polestar“ naujienas bei ES reguliavimų pokyčius, kurie formuos rinką iki 2035 m.