Daugiau nei prieš kelias savaites prieš galimą automobilio pristatymą, Xiaomi pradėjo reikalauti iš klientų sumokėti visą likusią sumą, kitaip automobiliai nebus gaminami, o 700 JAV dolerių dydžio avansas – negrąžinamas. Ši praktika, pasak daugelio pirkėjų, prieštarauja ankstesniems viešiems Xiaomi pažadams, jog galutinį mokėjimą bus galima atlikti tik po automobilio apžiūros.
Kas vyksta?
Kaip praneša Sina Tech ir Auto Sohu, pirkėjai, kurie jau sumokėjo avansą, gavo perspėjimus, kad privalo per 30 dienų sumokėti visą likusią sumą. Priešingu atveju jų užsakymai bus anuliuoti, automobiliai nebus surinkti, o pradinis mokėjimas nebus grąžintas.
Kai kurie klientai nurodo, kad pristatymo terminas jiems buvo nurodytas kaip 22–25 savaitės, tačiau reikalavimas sumokėti visą kainą atėjo dabar, su griežtais įspėjimais.
Xiaomi atstovai, paklausti apie šią situaciją, atsisakė komentuoti.
Praktikos neatitikimai rinkoje
Auto Sohu atkreipia dėmesį, kad dauguma elektromobilių gamintojų, tokių kaip Tesla ar Nio, leidžia klientams apžiūrėti automobilį prieš atliekant galutinį mokėjimą. Tradiciniai gamintojai, tokie kaip BYD ir Geely, dažniausiai reikalauja tik pradinio įnašo, o likusi suma sumokama prieš atsiėmimą.
Ši Xiaomi praktika sulaukė kritikos dėl galimo skaidrumo stokos ir piktnaudžiavimo pirkėjų pasitikėjimu. Prievartinis mokėjimo grafikas, kai automobiliai dar nėra pagaminti ir galimi dideli pristatymo vėlavimai, kelia klausimų dėl vartotojų teisių ir verslo etikos. Kol kas Xiaomi nepateikė oficialaus paaiškinimo, tačiau spaudimas auga.
- „Ignitis” įvedė abonentinį mokestį: vartotojai masiškai bėga į garantinį tiekimą
- Kodėl bankai ragina grįžti prie grynųjų pinigų: ekspertų įspėjimas lietuviams
- Gerai žinomas mechanikas ragina nebepirkti šių automobilių. „Patys sau išsikasite duobę”
- OPEC+ priėmė sprendimą. Štai kas vyksta su naftos kainomis
- NASA paskelbė datą: artėja šimtmečio užtemimas