Buvęs Grand Theft Auto 6 ir Red Dead Online žaidimų dizaineris Kameronas Viljamsas (Cameron Williams) išsakė kritiką atviro pasaulio žaidimams. Pasak jo, kuo didesnis žaidimo pasaulis, tuo mažesnė tikimybė, kad žaidėjas panorės jį tyrinėti. Keliaudamas po milžiniškas virtualias teritorijas, žaidėjas dažnai susimąsto: „Kiek toli teks važiuoti iki kito tikslo žemėlapyje?“ Daugelis vertina savo laiką, todėl didžiuliuose žaidimuose dažniau kyla klausimas, ar verta jiems skirti dar daugiau valandų.
Kita problema – perteklius išskirtinių vietų
Kad pritrauktų dėmesį tam tikrai vietovei, kūrėjai kuria aiškius orientyrus – objektus, kuriuos žaidėjas galėtų pastebėti iš toli. Tačiau kai tokių objektų per daug, žaidėjams gali prasidėti vadinamasis analizės paralyžius – jie nebesugeba apsispręsti, kur eiti ir ką daryti. Viljamsas šią situaciją palygino su realaus gyvenimo tyrimu: žmonės dažniau pirkdavo uogienę, kai rinktis reikėjo iš 6 skonių, o ne iš 24.
Kai kuriuos atviri pasauliai atbaido visiškai
Pasak Viljamso, dalis žaidėjų taip bijo per didelio atviro pasaulio, kad apskritai nieko jame netyrinėja. Jis tokius vadina tiesiogininkais – jie eina tik per pagrindinį siužetą, nuo taško A iki taško B, vengdami nukrypimų.
Žaidėjų nuomonė: reikia pusiausvyros
Pasak PC Gamer portalo žurnalisto, daugelis žaidėjų tikriausiai pritartų buvusiam Rockstar Games dizaineriui: jei žemėlapyje per daug ikonų – tai vargina, jei per mažai – greitai atsibosta. Ieškodami nuotykių, žmonės nori žinoti, kas laukia kelio gale, bet kartu išlaikyti paslapties ir atradimo jausmą.
Kritikos sulaukė ir žaidimų vienodumas
Anksčiau Arrowhead studijos vadovas Johanas Pilestedtas (Helldivers 2 kūrėjas) kritikavo žaidimų panašumą. Pasak jo, leidėjai ir kūrėjai vengia rizikos ir renkasi saugias idėjas, todėl žaidimai tampa vienodi ir nuobodūs. Jis ragino studijas kurti savo originalias idėjas, o ne kopijuoti kitų.
- Geriau priliesti ar įkišti mokėjimo kortelę į skaitytuvą atsiskaitant už prekes ar paslaugas? Atsakymas jums gali nepatikti
- Ko negalima statyti šalia Wi-Fi maršrutizatoriaus: 12 pagrindinių klaidų
- „Swedbank“ klientė gavo labai keistą siuntinį į savo pašto dėžutę: „Esu nesupratimo būsenoje“
- Nuo bankomato nė žingsnio – ši klaida tyko kiekvieno, kuris nori išsiimti grynųjų. Esate potencialus taikinys
- Švedijos triumfas: sutriuškinta Vokietija ir istorinis pasiekimas Europos moterų futbolo čempionate