Artėjant mokslo metų pradžiai, prekybininkai ir paslaugų teikėjai ruošiasi vienam intensyviausių prekybinių laikotarpių – „Atgal į mokyklą“ kampanijoms. Nors gali atrodyti, kad laiko dar yra, ekspertai pabrėžia, jog sėkmingas pasiruošimas reikalauja išankstinio planavimo ir strateginio mąstymo, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
„Idealus laikas pradėti planuoti „Atgal į mokyklą“ kampanijas yra vos pasibaigus mokslo metams. Tai leidžia išvengti panikos ir kruopščiai apgalvoti visus aspektus – nuo auditorijos segmentavimo iki konkrečių pasiūlymų formulavimo. Eilinį kartą posakis, kad slides ruošk vasarą, o ratus žiemą, čia puikiai tinka. Vis dėlto, net ir per likusias kelias savaites įmanoma šį bei tą pasiekti“, – sako „Omnisend“ rinkodaros projektų vadovė Karolina Petraškienė.
„Atgal į mokyklą“ kampanijų populiarumas – vis labiau auga
Nors „Atgal į mokyklą“ prekybinės kampanijos tradiciškai suvokiamos kaip vienos stabiliausių, šis segmentas gali pasigirti augančiais pardavimų rezultatais. Turimais duomenimis, bendros prekybos kanceliarinėmis ir kitomis mokyklai skirtomis prekėmis apimtys Europoje siekė beveik 41 mlrd. eurų. Prognozuojama, kad per artimiausius penkerius metus ši rinka Europoje paaugs 4,5 proc., iki daugiau nei 53 mlrd. eurų.
Vertinant atskirus segmentus, drabužiai ir aksesuarai sudarė didžiausią pajamų dalį 2024 m. Tačiau prekyba elektronikos prekėmis yra laikoma pelningiausia, o prognozuojamu laikotarpiu ji turėtų augti sparčiausiai.
„Atgal į mokyklą“ kampanijos nebėra tik kanceliarinių prekių ir uniformų pardavėjų reikalas. Vis daugiau verslų atranda galimybes šiame laikotarpyje. Nuo maisto papildų iki elektronikos prekių – daugelis įmonių gali pritaikyti savo komunikaciją ir pasiūlymus naujo sezono pradžiai. Svarbiausia – suprasti savo auditoriją, pasiūlyti jai vertę ir kūrybiškai komunikuoti“, – teigia K. Petraškienė.
Tinkamai segmentuota auditorija – raktas į sėkmę
Pasak K. Petraškienės, reikia suprasti, kad „Atgal į mokyklą“ kampanijų auditorija nėra vienalytė. Anot jos, būtina aiškiai identifikuoti kiekvieną jų ir atitinkamai pritaikyti komunikaciją.
„Šią auditoriją sudaro tiek tėvai, ruošiantys savo vaikus į mokyklą, tiek ir studentai bei mokytojai, kiti švietimo bendruomenės nariai. Norint pasiekti kiekvieną iš šių grupių, reikia ne tik joms pritaikytų pasiūlymų, bet ir tinkamos komunikacijos, pavyzdžiui, studentams skirta žinutė turėtų būti kitokia nei ta, kuri skirta tėvams“, – sako ekspertė.
Ji paaiškina, kad tėvų sprendimus renkantis mokyklai skirtas prekes dažnai lemia praktiškumas, kokybė ir kaina. Remiantis „Deliotte“ duomenimis, tėvai, nors ir akylai stebi turimą biudžetą, yra linkę išleisti daugiau dėl „teisingų priežasčių“, tokių kaip kokybė ir vaiko norų išpildymas.
- „Swedbank“ visiškai atsisako paslaugos, kuria anksčiau reguliariai naudodavosi daugelis klientų
- Vienas Europos oro uostas – ties uždarymo riba: „Ryanair“ atšaukia visus skrydžius
- Naujos ES bankomatų taisyklės: kas keičiasi vartotojams
- „Ignitis” įvedė abonentinį mokestį: vartotojai masiškai bėga į garantinį tiekimą
- Iki kiek procentų reikėtų įkrauti išmanųjį telefoną?
Tačiau studentų auditorija jau turi susiformavusius pomėgius ir dažnai patys priima sprendimus dėl pirkinių. Teigiama, kad jiems svarbu ne tik kaina, bet ir prekės ženklo įvaizdis, mada bei socialinis statusas.
„Galiausiai, mokytojai taip pat ruošiasi naujiems mokslo metams. Nors jiems galbūt kasmet nereikia naujų kompiuterių ar kitos elektronikos, jie dairosi kanceliarinių prekių, taip pat aprangos, avalynės ir kitų, asmeniniam naudojimui skirtų daiktų“, – sako K. Petraškienė.
Duomenų analizė – dar vienas svarbus veiksnys
Be jau paminėto auditorijos segmentavimo, planuojant „Atgal į mokyklą“ kampanijas rekomenduojama išanalizuoti praėjusių metų duomenis. Rinkodaros ekspertės teigimu, svarbu peržiūrėti, kokios prekės buvo populiariausios liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais. Tai padės suprasti pirkėjų elgseną ir suformuoti aktualius pasiūlymus.
„Personalizuotos kampanijos yra gerokai efektyvesnės. Remiantis praktika, suasmenintos kampanijos veikia daug geriau nei masinės. Galima segmentuoti klientus pagal jų pirkimo istoriją ir siųsti jiems individualizuotus pasiūlymus. Pavyzdžiui, tiems, kurie pernai pirko tam tikras prekes, galima vėl pasiūlyti panašių prekių, taip pat sudominti populiariausių prekių dešimtuku ir pan.“, – teigia K. Petraškienė.
Prireiks kūrybiškumo, bet nereikėtų pamiršti ir techninių aspektų
Nors „Atgal į mokyklą“ kampanijas būtų galima sugretinti su kitais pagrindiniais prekybos įvykiais – kalėdiniais išpardavimais, „juoduoju penktadieniu“ ir pan., rinkodaros ekspertė pataria neapsiriboti vien nuolaidomis. Pasak jos, labai svarbu savo klientams pasiūlyti tokią vertę, kuri išskirtų iš kitų prekybininkų.
„Vietoj nuolaidų atskiroms prekėms, galima pasiūlyti prekių rinkinius už patrauklią kainą. Pavyzdžiui, perkant kuprinę, penalą ir sportinį krepšį, galiotų speciali nuolaida. Tai ne tik padidina paties krepšelio vertę, bet ir palengvina apsipirkimą klientui“, – teigia K. Petraškienė.
Ji taip pat pataria pasitelkti ir turinio rinkodarą, kuri suteiktų dar daugiau vertės. „Galite sukurti tinklaraščio įrašus, gidus ar specialius sąrašus, padedančius tėvams paruošti savo vaikus mokyklai. Pavyzdžiui, „Ką reikia nupirkti pirmokui?“ arba „Kaip sutaupyti ruošiantis mokyklai?“ ir pan. Toks turinys ne tik pritraukia lankytojus į jūsų internetinę parduotuvę, bet ir stiprina prekės ženklo patikimumą.“
Vis dėlto, nepaisant skatinimo pasitelkti kūrybiškumą planuojant „Atgal į mokyklą“ kampanijas, ekspertė primena pasirūpinti ir techniniais aspektais. Anot jos, apsipirkimo patirtis turi būti kuo paprastesnė ir patogesnė.
„Pasiruošimas naujiems mokslo metams – įtemptas procesas, ir jei galite jį palengvinti savo klientams, taip ir padarykite. Savo el. parduotuvėje sukurkite atskirą kategoriją „Viskas mokyklai“, kurioje būtų galima lengvai rasti visas reikalingas prekes. Taip pat automatizuokite priminimus apie paliktus krepšelius. Tai – ypač svarbu šiuo laikotarpiu, kai daugelis lygina prekes skirtingose parduotuvėse ir gana dažnai palieka neužbaigtus pirkimus“, – rekomenduoja K. Petraškienė.
Ji taip pat pataria aiškiai komunikuoti apie tai, kad įsigytos prekės bus pristatytos laiku – iki rugsėjo 1-osios. Tai, anot specialistės, gali būti lemiamu veiksniu, kuris paskatins klientus apsipirkti būtent šioje el. parduotuvėje.
„Kalbant apie laiką, nors iki rugsėjo liko vos kelios savaitės, dar yra pakankamai laiko išsiųsti keletą gerai apgalvotų naujienlaiškių, įjungti apleisto krepšelio automatizaciją, ir taip sudalyvauti „Atgal į mokyklą“ kampanijoje. Net jei neturite didelio biudžeto ar laiko resursų, sutelkite dėmesį į esminius dalykus: auditorijos supratimą, pernykščių pardavimų analizę ir aiškią komunikaciją“, – pataria „Omnisend“ rinkodaros projektų vadovė K. Petraškienė.
„Omnisend“ – Lietuvoje įkurtas technologijų startuolis, sėkmingai veikiantis be išorinių investicijų. Įmonė jau trečius metus iš eilės yra įtraukta į sparčiausiai augančių Europos įmonių reitingą, sudaromą „Financial Times“. Bendrovės augimą skatina ne tik finansiniai rezultatai, bet ir stipri, brandi kultūra, kurioje darbuotojų gerovė tampa realia praktika, o ne pažadu.
Šiuo metu „Omnisend“ komandą sudaro daugiau nei 250 žmonių, dirbančių Vilniuje, Kaune ir Čarlstone (JAV). Bendrovė sėkmingai vysto tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą, kuria naudojasi daugiau nei 150 tūkst. el. komercijos verslų visame pasaulyje.