Pirmadienį „WhatsApp“ pranešė, kad programėlėje bus pradėtos rodyti reklamos tam tikrose jos skiltyse. Tokiu būdu programėlės savininkas „Meta Platforms“ siekia sukurti naują pajamų šaltinį, pasitelkdamas milijardus šio susirašinėjimo paslaugos vartotojų, praneša „Associated Press“.
Reklamos bus rodomos tik „Atnaujinimų“ (angl. Updates) skiltyje, kurią kasdien naudoja apie 1,5 mlrd. žmonių. Vis dėlto, kūrėjai pabrėžia, kad reklamos nebus rodomos asmeniniuose pokalbiuose.
„Asmeninė susirašinėjimo patirtis „WhatsApp“ nesikeičia – asmeninės žinutės, skambučiai ir statusai išlieka visiškai užšifruoti ir nebus naudojami reklamos tikslais“, – rašoma oficialiame „WhatsApp“ tinklaraščio įraše.
Tai reikšmingas pokytis įmonės politikoje – dar 2009 m. platformos įkūrėjai Janas Koumas ir Brianas Actonas žadėjo, kad „WhatsApp“ visada liks be reklamų.
Po to, kai „Facebook“ 2014 m. įsigijo „WhatsApp“, abu įkūrėjai po kelerių metų paliko įmonę. „Meta Platforms Inc.“, kuriai dabar priklauso „WhatsApp“, jau seniai ieško būdų, kaip pelnytis iš šios paslaugos.
„WhatsApp“ nurodo, kad reklamos bus taikomos pagal tokią informaciją kaip vartotojo amžius, vieta (šalis ar miestas), kalba, sekami kanalai programėlėje bei vartotojo sąveika su matomomis reklamomis.
Įmonė pabrėžia, kad asmeninės žinutės, skambučiai ir grupės, kuriose vartotojas dalyvauja, nebus naudojami reklamos personalizavimui.
Tai tik viena iš trijų naujų reklamos galimybių, kurias pirmadienį pristatė „WhatsApp“, siekdama monetizuoti vartotojų bazę. Nuo šiol kanalai galės taikyti mėnesinį prenumeratos mokestį už išskirtinius atnaujinimus. Be to, verslai galės mokėti už savo kanalų reklamą, kad jie būtų lengviau matomi naujiems vartotojams.
- „Casio“ pristatė laikrodžių seriją „G-Shock Urban Utility“
- Marketminds Header
- Lietuvoje – nauja sukčių banga: apsimetę pareigūnais taikosi į senjorus
- Šokiruojantis lūžis: pirmą kartą darbuotojai perprato sukčius – „Kibernetinio skydo PhishEx“ rezultatai nustebino net ekspertus!
- Kinijoje išbandytas naujas hibridinis krosoveris „Exlantix“ – efektyvumas nustebino
Didžioji „Meta“ pajamų dalis – iš reklamos. 2025 m. įmonės pajamos sudarė 164,5 mlrd. JAV dolerių, iš kurių net 160,6 mlrd. gauta iš reklamos.