Kinų JD.com siekis perimti „Ceconomy“ (valdanti „MediaMarkt“ ir „Saturn“) daugumą gali tapti žaidimo taisykles keičiančiu įvykiu Europos prekyboje. Vokietijos konkurencijos institucija sako „taip“, tačiau galutinį sprendimą dar turi priimti federalinė vyriausybė Berlyne. Kinų ekspansija reikštų didelį iššūkį ir Lietuvos bei Lenkijos įmonėms – keistųsi konkurencijos taisyklės visame buitinės technikos ir elektronikos sektoriuje. Ekspertai tvirtina: tai tik pradžia beprecedenčio sukrėtimo Europos elektronikos rinkoje.
JD.com perima „MediaMarkt“ ir „Saturn“ savininką
JD.com siekia įsigyti Vokietijos „Ceconomy“ kontrolinį paketą – pateiktas pasiūlymas vertas apie 4 mlrd. eurų. Federalinis kartelių biuras (Bundeskartellamt) jau suteikė leidimą sandoriui: vadovas Andreasas Mundtas nurodė nematantis kliūčių, nes iki šiol JD.com Vokietijoje veikė itin ribotai. Todėl susijungimas „konkurenciniu požiūriu kelia mažai sąlyčio taškų“ ir nėra antimonopolinių abejonių. Vis dėlto žodis dar priklauso Vokietijos vyriausybei, kuri gali vertinti nacionalinio saugumo aspektus.
Galimas lūžis Europos prekyboje
Jei sandoris bus užbaigtas, poveikis gali būti milžiniškas. „Ceconomy“ („MediaMarkt“, „Saturn“) – didžiausias Europos elektronikos mažmenininkas: daugiau nei 1000 parduotuvių 11-oje šalių ir apie 50 tūkst. darbuotojų, o metiniai pardavimai – ~22,4 mlrd. eurų, iš jų apie ketvirtadalį sudaro e. prekyba.
Iššūkis Lietuvos ir Lenkijos rinkos žaidėjams
Lenkijoje (ir regione) sandorio poveikį pirmiausia pajustų „Media Expert“, „Euro RTV AGD“, „Neonet“ ir kiti vietiniai tinklai. Ekspertai prognozuoja spaudimą visoje vertės grandinėje – nuo tiekimo iki kainodaros ir klientų aptarnavimo. Vis dėlto regiono lyderiai „užsigrūdino“ konkurencinėse kovose ir yra stiprūs tiek fizinėse, tiek internetinėse parduotuvėse.
Ko tikėtis pirkėjams?
Tikėtina, kad JD.com nesikoncentruos vien į biudžetinį segmentą – sieks pilnos piramidės nuo ekonominės iki premium klasės, nes brangiausi produktai generuoja didžiausius maržos procentus. Be to, kinų grupė Vakarų Europoje gali įdiegti itin pažangius logistikos sprendimus (itin greitas pristatymas, lankstūs atsiėmimo modeliai), taip spaudžiant konkurentus spartinti aptarnavimą.
Kodėl JD.com bus sunku – ir vis tiek verta
JD.com – didžiausias Kinijos mažmenininkas su ~159 mlrd. JAV dolerių apyvarta (2024 m.), turintis savo logistikos tinklą ir stiprią technologinę bazę. Europa – vis dar fizinių parduotuvių regionas, tad „Ceconomy“ bazė suteiktų kinams greitą įėjimą ne tik į e. prekybą, bet ir į stacionarų segmentą. Didžiausi iššūkiai: įrodyti, kad pirkėjas ne tik apžiūrės prekę salone, bet ir pirks vietoje (o ne internete pigiau), bei įveikti politinius ir saugumo filtrus Berlyne.
Sprendžiantis faktorius – Berlynas
Nors konkurencinis leidimas jau yra, sandoriui dar reikia federalinės ekonomikos ministerijos pritarimo. Nacionalinio saugumo vertinimas gali tapti kritiniu kintamuoju – tai galėtų pristabdyti arba modifikuoti sandorį.
Jei ieškai trumpos išvados: jei Berlynas uždegs žalią šviesą, Europos elektronikos prekyboje prasidės naujas, ypač aštrus etapas – su greitesnėmis, technologiškai pažangesnėmis paslaugomis ir agresyvia kainodara. Pirkėjams – daugiau pasirinkimo ir greičio; vietiniams tinklams – rimtas testas.
- „NATO 5-asis straipsnis išgaruos ore“ – paviešinta galima Rusijos atakos prieš Estiją prognozė
- „Ryanair“ atšaukia šimtus skrydžių – 100 000 keleivių liks be kelionės galimybės
- Pristatytas naujasis išmanusis garsiakalbis Google Home Speaker
- Kaip aktyvuoti „SMART NET“ kortelę? Paprasta instrukcija „Senukų” klientams
- Naujas „Volkswagen T-Roc“: SUV, kuris meta iššūkį „Toyota“ dominavimui Europoje