57,1 % – tiek per pastarąjį dešimtmetį išaugo kiniškų automobilių ir technikos importas į Lenkiją. Tai daugiau nei Vokietijoje, Čekijoje ar Vengrijoje, rašoma penktadienio „Puls Biznesu“ numeryje.
„The Journal“ pranešė, kad 2013 m. ekonomistas Davidas H. Autoras ir jo kolegos sugalvojo terminą „Kinijos šokas“. Jie parodė, kad Kinijos įstojimas į Pasaulio prekybos organizaciją 2001 m. kainavo Amerikai du milijonus darbo vietų ir lėmė stagnuojantį darbo užmokestį pramonės šakose, kurios labiausiai susiduria su Kinijos konkurencija.
„Kinijos šokas 2.0“
„Atrodo, kad situacija kartojasi jau kelerius metus, ir naujas, bet senas terminas „Kinijos šokas 2.0 “ netgi prigijo žurnalistikoje. Skirtumas tas, kad šį kartą jis pirmiausia paveikia Europos pramonės rinkas, įskaitant Lenkiją“, – pažymėjo straipsnio autorius.
Kalbant apie motorinių transporto priemonių ir mašinų bei įrangos rinką, kaip skaitome, „šių prekių importas iš anapus Didžiosios sienos pastaraisiais metais išaugo labiausiai. Lenkijoje 2015–2024 m. jis padidėjo 57,1 %, Čekijoje – 44,5 %, Vokietijoje – 34,3 %, o Vengrijoje – 22 %“.
Autorius atkreipia dėmesį, kad didžioji šio padidėjimo dalis „įvyko pačiame pandemijos krizės epicentre , t. y. 2019–2021 m.“
Trumpo tarifai keičia Kinijos plėtros kryptį
Nors pastaraisiais metais, kaip pažymėta tekste, „importas iš Kinijos, palyginti su 2021 m., sumažėjo, yra didelė tikimybė, kad jis vėl pradės sparčiai augti – visa tai dėl JAV tarifų, kurie ypač smarkiai paveikė Kinijos eksportą “.
Vis dėlto, kaip pabrėžiama straipsnyje, nors pasekmės – silpnesnis ekonomikos augimas ir blogesnė pramonės padėtis – kai kurioms Europos šalims jau yra labai sunkios, Lenkija šiuo atžvilgiu atrodo mažiau jautri .
- M+S žymėjimas – jau nebegalioja: Vokietijoje baudžiama už netinkamas žiemines padangas
- „Samsung Galaxy S26″ serija: premjera nukelta į vėlesnį laiką
- Ar įmanoma gauti baudą už tą patį kelių eismo taisyklių pažeidimą du kartus per dieną Lietuvoje?
- Hyundai pristato Elexio: pažangiausias elektromobilis su įspūdingu nuvažiuojamu atstumu vienu įkrovimu ir stebinančia kaina
- Blogos naujienos visiems dyzelinių automobilių savininkams nuo 2026 m.: daugelis Lietuvoje dar nežino apie griežtėjančius teisės aktų pakeitimus
„Kinijos konkurencija daro smūgį automobilių ir mašinų pramonei, o šie sektoriai yra reikšminga Vokietijos, Čekijos ir Vengrijos pramonės bei ekonomikos dalis“, – rašoma tekste. Tai, žinoma, turi įtakos ir mums, nes Lenkijoje esančios gamyklos yra Vokietijos automobilių kompanijų subrangovai. Automobilių gamyba yra antras pagal svarbą pramonės sektorius Lenkijoje po maisto perdirbimo. Birželio mėnesį ji sudarė 10,8 % visos parduotos pramonės produkcijos. Toliau hierarchijoje yra mašinų ir įrangos gamyba, sudaranti 3,2 %.
„Tačiau Lenkija priešinasi šioms tendencijoms. Mūsų gamybos apimtys išaugo 12,2 proc. Taip yra todėl, kad – kaip ekonomistai mums primena beveik su ritualu – mūsų gamybos, eksporto ir užimtumo struktūra yra labiau įvairi. Todėl paprastai esame mažiau veikiami bet kokių sektorių sukrėtimų“, – pabrėžia „Puls Biznesu“.
Šaltinis: businessinsider.com.pl

Šaunuoliai kinai.