Kauno reklamos agentūra „Dizrega” skelbia bankrotą ir atleidžia 21 iš 27 darbuotojų. Ekspertai įspėja: tai gali būti tik pradžia didesnės krizės reklamos sektoriuje.
24 metus reklamos rinkoje veikusi Kauno agentūra „Dizrega” šią savaitę pranešė Užimtumo tarnybai apie masinį darbuotojų atleidimą. Iš 27 dirbančiųjų darbo neteks 21 – tarp jų 13 reklamos išpildytojų ir vadovaujančių pareigų darbuotojai. Oficiali atleidimo data – rugpjūčio 6 diena.
Bendrovė, kuri specializavosi vizualios reklamos kūrime ir sklaidos kanalų planavime, skelbia bankrotą pagal Darbo kodekso 62 straipsnį.
Kokie įsiskolinimai privedė prie bankroto?
Finansiniai duomenys atskleidžia dramatiškus skaičius:
- 402 402 eurų grynasis nuostolis 2024 metais
- 51 183 eurų skola „Sodrai” (2025 m. liepos 21 d.)
- 4967 eurų įsiskolinimas Valstybinei mokesčių inspekcijai
Tokie įsiskolinimai rodo, kad problemos kaupėsi ne vienerius metus. Kai „Sodros” skola viršija 50 tūkstančių, tai signalizuoja apie rimtus finansinius sunkumus.
Kodėl ES parama neišgelbėjo įmonės?
Paradoksalu, bet „Dizrega” savo tinklalapyje skelbia ne kartą pasinaudojusi Europos Sąjungos finansine parama:
- Įmonės našumo didinimui
- Naujų užsienio rinkų paieškai
- Dalyvavimui tarptautinėse parodose
- Neigiamo poveikio aplinkai mažinimui
ES parama nėra stebuklingas vaistas. Ji gali padėti augti, bet negali kompensuoti pagrindinių verslo problemų – klientų praradimo ar netinkamos strategijos.
Ar tai tik vienas atvejis, ar tendencija?
Lietuvos reklamos agentūrų asociacijos duomenimis, 2025 metais jau užsidarė 5 vidutinio dydžio reklamos agentūros. Pagrindinės priežastys:
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- ES priėmė sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimų ir senjorų. Protingas sprendimas. Tai dalis didesnių pokyčių
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Dideli „Swedbank” pokyčiai nuo lapkričio 1 dienos. Palies kiekvieną banko klientą
- „Ryanair” griežtins rankinio bagažo kontrolę. Bauda sieks 75 eurus vienam keleiviui
- Klientų biudžetų mažėjimas – įmonės taupydamos pirmiausia kerta rinkodaros išlaidas
- Konkurencija su freelanceriais – dauguma įmonių renkasi pigesnius sprendimus
- Dirbtinio intelekto įtaka – ChatGPT ir kiti įrankiai keičia rinką
- Globalių agentūrų dominavimas – vietinėms agentūroms sunku konkuruoti
„Dizrega” likimas – įspėjimas visam sektoriui. Agentūros, kurios nespės prisitaikyti prie naujų realijų, rizikuoja pakartoti šį scenarijų. Darbuotojams gi patariama jau dabar galvoti apie kompetencijų plėtrą ir alternatyvius karjeros kelius.