Europos uostai susiduria su didžiausiomis spūstimis nuo COVID-19 pandemijos laikų. Pagrindinėse krovinių perpylimo stotyse laivai ir konteinerlaiviai priversti laukti eilėje net iki 6 dienų. Ekspertai prognozuoja, kad ši situacija tęsis dar kelis mėnesius.
Pagrindinės problemos priežastys
JAV prezidento Donaldo Trumpo muitų politika – transporto ir logistikos įmonės teigia, kad būtent nenuspėjama JAV tarifų politika sukėlė didžiausius tiekimo grandinės sutrikimus Europoje nuo pandemijos laikų.
Sausra ir žemas vandens lygis – Reino upėje dėl sausos pavasario žemas vandens lygis apsunkina baržų pakrovimą upių uostuose. Sudėtingiausia situacija susiklostė į pietus nuo Duisburgo ir Kelno.
Labiausiai paveikti uostai
Didžiausias problemas patiria:
- Roterdamas – konteinerių pakrovimas vėluoja mažiausiai 77 valandas
- Antverpenas – antras pagal užimtumą Europos konteinerių uostas susiduria su 3-5 dienų vėlavimais
- Hamburgas – laivai laukia iškrovimo iki savaitės
„Visi pagrindiniai mazgai yra perkrauti”, – teigia Cezaris Luikenaras, Nyderlandų laivybos kompanijos WEC Lines vadovas.
Augantis importas iš Azijos
Situaciją dar labiau apsunkina padidėjęs importas iš Azijos. JAV įvesti aukšti muitai verčia Azijos įmones ieškoti alternatyvių rinkų, todėl jos nukreipia krovinius į Europą. DHL skaičiavimais, konteinerių srautas iš Azijos į Europą augs apie 7% per metus.
„Nėra abejonių, kad Europa perėmė didelę rinkos dalį, kuri istoriškai atitekdavo Amerikos rinkai”, – pastebi DHL generalinis direktorius Kasperis Elerbakas.
Prognozės
Nors uostų operatoriai stengiasi spręsti problemą samdydami naujus darbuotojus ir pirkdami papildomą įrangą, ekspertai prognozuoja, kad spūstys tęsis mažiausiai iki rugpjūčio – piko sezono pabaigos. Bloomberg įspėja, kad liepos mėnesį laukimo laikas gali pailgėti nuo kelių dienų iki dviejų savaičių didžiausiuose uostuose.
- „Volkswagen” atsisveikina su legenda: modelis nebebus gaminamas
- Lietuvos bankomatuose diegiama nauja funkcija. Daugelis tiesiog šokinės iš laimės
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”
- „Android Auto 15“ jau čia: kas naujo ir kaip atsinaujinti?
- „Sodra“ ir VMI įspėja savarankiškai dirbančius: neatitikimai gali brangiai kainuoti, jau dabar imkitės veiksmų!
Ši situacija yra rimtas smūgis pasaulinei logistikos sistemai, kuri iki šiol leido įmonėms palaikyti minimalias atsargas, pasikliaujant reguliariu tiekimu pagal nustatytą grafiką.
Šaltinis: biznes.interia.pl