Vokietijos automobilių gamintojo „Audi” pelnas per pirmąjį pusmetį smarkiai krito 37,5%, pirmadienį pranešė bendrovė, nurodydama naujas JAV muitas, restruktūrizacijos išlaidas ir verslo problemas Kinijoje.
Pelnas po mokesčių sudarė 1,3 mlrd. eurų (1,5 mlrd. dolerių) per pirmuosius šešis šių metų mėnesius, pranešė bendrovė, priklausanti „Volkswagen Group”, paskelbdama apie trečią iš eilės metinį pelno kritimą.
Dar 2022 metais Miuncheno automobilių gamintojas, kuriam taip pat priklauso prekės ženklai „Bentley”, „Lamborghini” ir „Ducati”, pranešė apie 4,4 mlrd. eurų pelną per pirmąjį pusmetį.
„Audi” taip pat sumažino savo prognozę einamiesiems metams – tikimasi, kad apyvarta sumažės 2,5 mlrd. eurų iki 65-70 mlrd. eurų. Tuo tarpu bendrovė taip pat tikisi žymiai mažesnio pardavimų pelningumo.
Tačiau į šią prognozę dar neįskaičiuotas naujausias ES ir JAV susitarimas.
„Audi” pareiškė, kad šiuo metu vertina laukiamas susitarimo pasekmes, o finansų direktorius Jürgen Rittersberger pažymėjo, kad susitarimo detalės dar neatskleistos.
Tačiau iš principo automobilių gamintojas sveikina susitarimą, nes tai leidžia bendrovei planuoti į priekį.
Pasak Rittersbergerio, vien JAV muitų padidinimas, įvestas balandį, „Audi” „nuskausmino” maždaug 600 mln. eurų.
- Ko bijo telefoniniai sukčiai – pasakę šias frazes sukčiai patys padės ragelį
- Sudie, dyzeli? Kodėl anksčiau tai buvo nuostabūs degalai, kurie taupė mūsų pinigus, o dabar – nebe
- Nuo rugsėjo – pabaiga: „Google Maps” nutraukia paslaugą – duomenys bus ištrinti
- Variklio paleidimas be sankabos nuspaudimo: kodėl vairuotojai taip daro – ar verta taip elgtis?
- Pilotas prabilo: atskleidė, kam iš tikrųjų reikalingas lėktuvo režimas
Skirtingai nei konkurentė „BMW”, „Audi” neturi savo gamyklos JAV ir neperleido papildomų išlaidų, patirtų dėl muitų, savo klientams JAV.
Rittersbergeris dar nepasakė, kaip „Audi” veiks toliau, bet pažymėjo, kad bendrovė bandys rasti tinkamą kompromisą tarp kainos ir apimties.
Kita dabartinio nuosmukio priežastis – bendrovės restruktūrizacijos išlaidos, sakė finansų direktorius.
Šių metų pradžioje „Audi” paskelbė, kad iki 2029 metų Vokietijoje panaikins 7500 darbo vietų ir jau numatė atitinkamus rezervus. Šie rezervai apsunkino pirmojo pusmečio rezultatus 600 mln. eurų, nors jau buvo pradinių teigiamų efektų iš to, ką automobilių gamintojas vadina savo ateities susitarimu, kuris kompensavo pusę šios naštos.
Dabartiniai skaičiai parodė, „kiek reikalinga pradėta transformacija”, pabrėžė Rittersbergeris, pridurdamas, kad „Audi” turi „toliau dirbti visu pajėgumu”.
Vidutinės trukmės perspektyvoje „Audi” siekia taupyti daugiau nei 1 mlrd. eurų per metus, sakė jis.