Vis daugiau keleivių naudoja prieštaringai vertinamą triuką, kad skrydžio metu turėtų patogesnes sąlygas – savavališkai užima jiems nepriskirtas vietas. Ši praktika, vadinama „prisėdimu“, gali baigtis nemalonumais ar net piniginėmis baudomis, kurių gali imtis oro linijų bendrovės.
„Prisėdimas“ – kas tai?
Tai – bandymas pasikeisti vietą lėktuve be leidimo: persėdimas prie lango, arčiau draugų, į vietas su didesne erdve kojoms ar net į aukštesnę klasę (pvz., verslo ar pirmąją), turint tik ekonominės klasės bilietą.
Vienas garsesnių atvejų nutiko „Delta Air Lines“ skrydyje iš Providenso į Atlantą, kai keleivė savavališkai atsisėdo į pirmos klasės vietą ir buvo demaskuota įgulos, kai pabandė pasinaudoti nemokamu gėrimų aptarnavimu.
Kodėl keleiviai tai daro?
Dauguma pigių skrydžių bendrovių siūlo kelias sėdėjimo vietų paskirstymo galimybes:
- Mokamas vietos pasirinkimas – leidžia iš anksto pasirinkti norimą vietą.
- Nemokamas atsitiktinis paskyrimas – dažnai reiškia, kad sėdėsite atskirai nuo draugų ar šeimos.
Norėdami išvengti papildomų mokesčių, kai kurie keleiviai pasirenka rizikuoti ir po įlaipinimo perkelia save į laisvas, patogesnes vietas.
Kaip tai vertina oro linijos?
Skirtingos bendrovės taiko skirtingas taisykles:
- Ryanair leidžia nemokamą atsitiktinį vietos paskyrimą, tačiau perspėja, kad sėdėsite atskirai. Už papildomą mokestį galima įsigyti „EXTRA COMFORT SEAT“ (dvi vietas).
- British Airways leidžia nemokamai pasirinkti vietą likus 24 val. iki skrydžio, jei tai ne „Basic“ tarifas.
- easyJet leidžia pasirinkti vietą už mokestį. Grupinės rezervacijos atveju – vietos turi būti perkamos visiems kartu.
- Jet2 garantuoja vaikams iki 12 metų vietas greta suaugusiųjų.
- TUI leidžia pasirinkti vietas už mokestį, tačiau jeigu to nepadaroma likus 14 dienų iki skrydžio, vietos paskiriamos automatiškai.
Kokios galimos pasekmės?
Nors daugelis keleivių „prisėdimą“ laiko nekaltu veiksmu, oro linijos gali reaguoti griežtai:
- Įgula turi teisę paprašyti grįžti į paskirtą vietą.
- Atsisakius – gali būti iškviestos saugos tarnybos.
- Ekstremaliais atvejais – keleivis gali būti išlaipintas ar net nubaustas finansiškai.
Kodėl tokios taisyklės reikalingos? Vietų paskirstymas yra ne tik logistikos, bet ir saugumo klausimas: evakuacijos planai, svorio balansas lėktuve bei keleivių registravimo tvarka priklauso nuo konkrečių vietų. Savavališka jų keitimo praktika gali kelti grėsmę visam skrydžiui.
- Netrukus – nauja prievolė automobiliuose: atsiras dar viena žibintų spalva
- Skambutis iš „Sodros” ir dingusios santaupos: nauja pagyvenusių žmonių apgavimo schema
- Pokyčiai nuo spalio. Parduotuvės Lenkijoje turės grąžinti grynuosius
- BMW pradėjo gaminti visiškai naujus variklius „Neue Klasse” automobiliams su „ryklio nosimi”: paskelbtos variklių nuotraukos
- Kiek gausite „į rankas“ nuo 2026 metų? Pristatytas naujas GPM skaičiuoklės įrankis
Išvada: jei norite sėdėti greta ar patogiau – saugiau ir išmintingiau tai suplanuoti iš anksto nei rizikuoti konfliktu ar net bauda skrydžio metu.