Nors oficialių detalių apie naujos kartos „Sony“ ir „Microsoft“ žaidimų konsoles dar nėra, pastaruoju metu nutekėjusi informacija leidžia daryti ambicingas prielaidas apie būsimų įrenginių pajėgumą. Anot įvairių pramonės šaltinių, tiek „PlayStation 6“, tiek „naujos kartos Xbox“ gali ženkliai peržengti šiuo metu egzistuojančių konsolių technines ribas ir priartėti prie aukščiausios klasės kompiuterinės įrangos našumo.
Technologinis šuolis: RTX 5080 lygio grafika konsolėse?
Vienas iš žinomų informacijos nutekintojų „Kepler L2“ skelbia, kad „PlayStation 6“ turės grafikos procesorių, savo sparta prilygstantį būsimam „AMD Radeon RX 9070 XT“ – tai reikštų reikšmingą pažangą, ypač atsižvelgiant į dabartinės kartos galimybes. Tuo tarpu „Xbox“ įpėdinis, žinomas kodiniu pavadinimu „Magnus“, galimai taikosi į „NVIDIA GeForce RTX 5080“ lygio našumą.
Abi konsolės, kaip manoma, bus paremtos RDNA 5 architektūra – tai rodo, kad AMD lieka centriniu tiekėju šiai kartai, tęsdama ilgalaikę partnerystę su abiem žaidimų gigantais.
Funkcijų pažanga: „Nanite“ tipo geometrija ir išmanus spindulių sekimas
Nutekėjimai taip pat atskleidžia keletą novatoriškų funkcijų, kurios žada keisti žaidimų dizaino lygį. „PlayStation 6“ turėtų palaikyti vadinamąjį „Dense Geometry Format“, kuris funkcionalumu bus artimas „Nanite“ sistemai „Unreal Engine 5“ variklyje – tai leis kūrėjams kurti išskirtinai detalias aplinkas be reikšmingo našumo nuostolio.
Kitos minimos technologijos, tokios kaip „Streaming Wave Coalescer“ (efektyvesnis spindulių sekimas) ir „Workgroup Self-Launch“ (optimizuotas GPU ir CPU tarpusavio darbas), rodo, kad gamintojai deda pastangas optimizuoti ne tik žaidimų grafiką, bet ir sisteminę architektūrą.
Efektyvumas ir suderinamumas: išmanus dizainas už prieinamą kainą
„Moore’s Law is Dead“ – dar vienas gerai žinomas technologijų komentatorius – nurodo, kad „PlayStation 6“ bus išleista apie 2027–2028 m., o svarbiausias jos privalumas – visiškas atgalinis suderinamumas su PS5 ir PS4 žaidimais.
Jo teigimu, naujos kartos „PlayStation“ našumas bus tris kartus didesnis, o spindulių sekimas – du kartus efektyvesnis nei „PlayStation 5“. Be to, „Sony“ esą koncentruojasi į energijos vartojimo efektyvumą: galios suvartojimas turėtų siekti 160 W (tai 40 W mažiau nei PS5), o pradinė kaina išliktų panaši – apie 500 JAV dolerių.
Skepticizmas ar optimizmas: kaip vertinti nutekėjimus?
Nors skelbiama informacija atrodo įspūdingai, verta pabrėžti, kad nei „Sony“, nei „Microsoft“ kol kas oficialiai nepatvirtino jokių detalių. Visos pateiktos specifikacijos ir datos remiasi neoficialiais šaltiniais ir gali keistis, priklausomai nuo technologinės pažangos, rinkos sąlygų ir strateginių sprendimų.
- Vienas Europos oro uostas – ties uždarymo riba: „Ryanair“ atšaukia visus skrydžius
- „Swedbank“ visiškai atsisako paslaugos, kuria anksčiau reguliariai naudodavosi daugelis klientų
- Naujoji Toyota Corolla Cross: šiuolaikinė elegancija ir šeimai skirtas praktiškumas
- Pavojingi pasirinkimai: automobilių varikliai, kuriuos geriau aplenkti iš tolo
- „Samsung“ išmaniųjų telefonų savininkai turi kuo džiaugtis: netrukus pasirodys svarbus atnaujinimas
Tačiau jei net dalis šių gandų pasitvirtins, žaidimų industrijos laukia reikšmingas lūžis – konsolės, galinčios realiai konkuruoti su aukštos klasės žaidimų kompiuteriais, taps prieinamesnės nei bet kada anksčiau.
Apibendrinimas
PlayStation 6 ir naujasis Xbox žada būti ne tik sekantys savo pirmtakų žingsniais, bet ir reikšmingai perrašyti žaidimų konsolių galimybių ribas. Tris kartus didesnis našumas, pažangi grafikos architektūra, išmanesnė energijos kontrolė bei suderinamumas su ankstesnėmis kartomis – visa tai signalizuoja apie naują konsolių eros etapą. Kol kas lieka tik laukti oficialių pristatymų, tačiau tendencijos aiškios: 2027–2028 metai gali atnešti tikrą žaidimų revoliuciją.