Didžiosios Britanijos „Grand Prix” kvalifikacija atskleidė netikėtą tiesą – net geriausi lenktynininkai daro lemiamas klaidas paskutinėmis sekundėmis. Verstappenas iškovojo pole poziciją, bet analizė rodo, kad viskas galėjo baigtis visiškai kitaip.
Besikeičiančios oro sąlygos Silverstone trasoje privertė komandas priimti sudėtingus techninius sprendimus. Temperatūros kritimas ir debesuota diena sukūrė unikalias aplinkybes, kuriose kai kurios komandos netikėtai pagerino savo rezultatus, o kitos prarado galimybes kovoti dėl aukštesnių pozicijų.
Red Bull strategija: rizikinga, bet efektyvi
Red Bull pasirinko neįprastą kelią – mažos prispaudimo jėgos konfigūraciją. Šis sprendimas kilo dėl RB21 konstrukcijos ypatybės, kai priekinio sparno negalima efektyviai apkrauti nesutrikdant oro srauto į grindis. Komanda nusprendė palengvinti galinį sparną, kas padėjo išlyginti bendrą automobilio pusiausvyrą.
Verstappenas meistriškai pasinaudojo pradiniu padangų sukibimu ir stipriu priešpriešiniu vėju tarp 9 ir 15 posūkių – greičiausių trasos atkarpų. Būtent šiose vietose olandas iškovojo lemiamą pranašumą.
Andrea Stella teigimu, šiuolaikiniuose automobiliuose grindys užtikrina pakankamą stabilumą, o tai svarbiau nei bendras prispaudimo jėgos lygis. Red Bull jau treniruotėse pademonstravo didžiausią greitį, todėl lenktynėse galimi nuostoliai turėtų būti nereikšmingi.
McLaren: namų trasos prakeikimas
McLaren pasirinko vidurio kelią – aerodinaminį balansą tarp Red Bull mažos apkrovos ir Ferrari didelės apkrovos konfigūracijų. Deja, ši strategija nedavė laukiamo rezultato.
Komandos silpnoji vieta – efektyvumo praradimas esant tankiam oro srautui. Tai reiškia, kad sėkmingoms lenktynėms namų trasoje McLaren turės arba pirmajame rate išsiveržti į priekį, arba gerai žaisti taktiškai. Pastaroji užduotis anksčiau buvo sunki Wokingo komandai.
Lando Norrisas turėjo realią galimybę kovoti dėl namų pole pozicijos. Jo paskutinis bandymas teoriškai galėjo baigtis pirma vieta, tačiau priešpaskutiniame posūkyje britas persistengė atakuodamas ant bortelio. Automobilis pašoko, galiniai ratai iš dalies prarado sukibimą, kas kainavo brangų laiką.
- Karščio apokalipsė artėja: kaip gyvensime, kai termometrai rodys 50 laipsnių?
- Euras artėja prie 1,2 dolerio ribos ir kelia nerimą ECB
- Galima važiuoti 130 km/h, bet daugelis važiuoja 100-120 km/h, kas čia vyksta?
- Atlyginimų lenktynėse „Norfa” palieka konkurentus toli gale. Kokį atlyginimą gauna „Norfa” darbuotojai?
- SEB klientas pasipiktinęs: 82 tūkstančiai eurų sąskaitoje, bet bankas sako „ne” grynųjų išmokėjimui
Oscar Piastri taip pat neįveikė švaraus rato – padarė klaidą 9-ajame posūkyje ir prarado laiko didelio greičio ruožuose. Pastaruosiuose kvalifikaciniuose etapuose australas dažnai klysta, galbūt stengdamasis labiau rizikuoti.
Ferrari: didelė prispaudimo jėga nepadėjo
Ferrari sutelkė dėmesį į maksimalią prispaudimo jėgą, siekdami laimėti laiko lėtuose posūkiuose, ypač ketvirtajame. Tačiau pagrindinė mechaninė konfigūracija liko nepakeista, kas ribojo potencialą didelio greičio sektoriuose.
Temperatūros kritimas neigiamai paveikė padangų apšilimą. Pirmajame važiavime lenktynininkai buvo atsargūs, bandydami taupyti padangas trečiajam sektoriui, bet apšilimo nepakako. Antrajame rate apšilimo greitis buvo padidintas, tačiau tai nesuteikė reikšmingo pranašumo.
Sekmadienio lenktynėse didelė prispaudimo jėga gali padėti stabilumui, bet mažas greitis tiesiosiose išliks problema, dėl kurios bus sunku lenkti ir ginti pozicijas.
Mercedes: netikėtas stebuklininkas
George Russell įgyvendino tikrą stebuklą oro sąlygų dėka. Mercedes, kuri bet kokiomis aplinkybėmis buvo laikoma ketvirta greičiausia komanda, netikėtai pateko į optimalų darbinį langą dėl temperatūros kritimo ir debesuotos dienos.
Tai leido Russellui beveik sensacingai aplenkti Ferrari, kurie tikėjosi gerokai geresnių rezultatų namų trasoje.
Didžiausia praleista galimybė
Lewis Hamilton turėjo realią galimybę startuoti iš pirmosios eilės šalia Verstappeno. Kaip ir Norrisas, jis paskutiniame sektoriuje padarė klaidą, kuri sugriovė itin daug žadantį bandymą.
„Formulės 1″ išleista infografika atskleidžia, kad jei visi lenktynininkai būtų nuvažiavę tobulą ratą, priekinę eilę turėjo sudaryti Verstappenas ir Hamiltonas, o Norrisas būtų buvęs priekyje Piastri.
Hamiltono klaida paskutinėje atkarpoje neleido jam startuoti iš pirmosios eilės savo namų Grand Prix lenktynėse – tai didžiausias nusivylimas tarp favoritų.
QUALIFYING CLASSIFICATION
Max Verstappen pulls out a storming final lap to take pole 💪#F1 #BritishGP pic.twitter.com/vYTt16Jyyd
— Formula 1 (@F1) July 5, 2025
Startas bus pagrindinis lenktynių veiksnys. McLaren efektyvumo problemos tankiame oro sraute gali komplikuoti jų kovą, nebent pavyks prasiveržti pirmajame rate. Red Bull prispaudimo jėgos sumažėjimas greičiausiai neturės didelės įtakos tempui lenktynėse.
Hamilton, nepaisant prarastos galimybės kvalifikacijoje, turi labai realią galimybę kovoti dėl 12-osios iš eilės podiumo savo namų trasoje ir pirmosios šiame sezone. Ferrari turės pasikliauti stabilumu ir taktika, nes greičio tiesiosiose trūkumas bus rimta problema.