Chaotiškose lietaus sąlygose Didžiosios Britanijos GP virto tikru loterijos bilietu – McLaren šventė dublį, o 37-erių vokietis po 238 lenktynių pagaliau užlipo ant podiumo.
Silverstone trasos tribūnos sproginėjo nuo emocijų, kai Lando Norris kirto finišo liniją pirmas. Tačiau tikroji dienos sensacija buvo ne britas, o Nico Hulkenbergas – vyras, kuris 13 metų laukė savo momento.
Lietus sumaišė visas kortas
Sekmadienio lenktynės prasidėjo ant šlapio, bet greitai džiūstančio asfalto. Max Verstappen, startavęs iš pole pozicijos, akimirksniu prarado lyderio vietą Oscar Piastri. Australas puikiai jautėsi sudėtingose sąlygose ir greitai atitrūko nuo persekiotojų.
Tačiau 11-ame rate virš Silverstone pratrūko tikras liūtis. Tie, kas spėjo persiauti slick padangas – Charles Leclerc ir George Russell – akimirksniu tapo lenktynių aukomis. Tuo metu Lance Stroll ir Nico Hulkenberg priėmė genialų sprendimą – tinkamu momentu pasikeitė į lietaus padangas ir staiga atsidūrė kovoje dėl podiumo.
Piastri klaida, kuri kainavo pergalę
Kritinis momentas įvyko po saugos automobilio – Piastri, bandydamas išlaikyti lyderio poziciją, pavojingai stabdė prieš pat Verstappeną. Teisėjai nedvejojo – 10 sekundžių bauda.
„Tai buvo beprotiška ir pavojinga,” – vėliau komentavo buvę lenktynininkai. Australo veiksmai ne tik kainavo jam pergalę, bet ir sukėlė grandininę reakciją.
Verstappeno klaida atvėrė kelią sensacijai
Vos kelios sekundės po restarto Verstappen padarė retą klaidą – Stowe posūkyje prarado automobilio kontrolę ir nukrito į 10-ą vietą. Tai atvėrė kelią neįtikėtinai atomazgai.
Hulkenberg, vairuodamas paprasčiausią Sauber bolidą, staiga atsidūrė trečioje pozicijoje. Vokietį ėmė vytis pats Lewis Hamilton, bet 37-erių veteranas demonstravo meistrišką gynybą.
- Galima važiuoti 130 km/h, bet daugelis važiuoja 100-120 km/h, kas čia vyksta?
- Ryanair įveda naują milžinišką 585 eurų baudą: už ką gali tekti mokėti keleiviams?
- Važiavau 90, 110 ir 140 km/h greičiu: štai kiek kuro sunaudojau kiekvienu atveju
- J. Valančiūno svajonė apie Eurolygą pakibo ant plauko. „Nuggets“ visus planus gali sugriauti
- Automobilių techninėje apžiūroje – didžiulės permainos: servisai galės tikrinti mašinas, bet ekspertai įspėja apie pavojų
238 lenktynės ir pagaliau – podiumas
Hulkenbergo statistika iki šiol buvo liūdnai garsi – daugiausiai lenktynių F1 istorijoje be podiumo. Po 238 startų, nesuskaičiuojamų nusivylimų ir praleistų progų, vokietis pagaliau sulaukė savo momento.
„Kai kirsdamas finišą supratau, kad esu trečias, negalėjau patikėti. 13 metų laukiau šios akimirkos,” – ašaras vos tramdydamas kalbėjo Hulkenbergas.
Jo pasiekimas dar įspūdingesnis žinant, kad Sauber šį sezoną prasidėjo su blogiausiu bolidu. Šveicarų komanda užlipo ant podiumo pirmą kartą po 13 metų pertraukos.
McLaren grįžimas į viršūnę
Norris šventė emocingą pergalę namų trasoje, o McLaren pasiekė dublį. Britas dabar atsilieka nuo Verstappeno vos 8 taškais ir turi realių šansų perimti lyderio poziciją Belgijoje.
„Silverstone visada buvo ypatinga vieta, bet laimėti čia, matant tūkstančius britų vėliavų – neapsakoma,” – džiaugėsi Norris.
Ferrari ir Mercedes strategijos fiasko
Tuo metu Ferrari ir Mercedes pergyveno vieną juodžiausių dienų. Leclerc, rizikavęs su padangų keitimu, baigė lenktynes tik 14-as. Russell iškovojo vieną tašką, bet tai menka paguoda po strateginės nesėkmės.
Hamilton finišavo ketvirtas, tačiau jo neįtikėtina 11 metų podiumų serija Silverstone nutrūko. „Skaudu, bet kartais reikia pripažinti – kiti buvo geresni,” – sportiškai pripažino 40-metis.
Kas toliau?
Po trijų savaičių pertraukos F1 karavanas keliaus į Spa-Francorchamps trasą Belgijoje. Verstappen ir Norris kova dėl titulo tampa vis karštesnė, o Hulkenbergo pasirodymas primena – F1 vis dar gali stebinti net ir po daugybės metų.
Silverstone lenktynės dar kartą įrodė – lietus, strategija ir truputis sėkmės gali paversti paprastą sekmadienį istorija. O Hulkenbergo ašaros ant podiumo priminė, kodėl mes mylime šį sportą.