Kai 2022 metais buvo paskelbta, kad kelias Vilnius-Kaunas tampa automagistrale su 130 km/h greičio riba, ekonomistai ėmė baimintis. Tačiau po trejų metų paaiškėjo netikėta tiesa – lietuviai visai neskuba spausti greičio pedalo.
Ekonomistas Raimondas Kuodis, dabar išrinktas į Seimą, tuomet rašė savo Facebook paskyroje: „Primenam, kad nafta degalams iš ten (Rusijos). Sutaupytas laikas su dabartinėmis algomis beveik 10 kartų mažiau vertas nei sudegintų degalų vertė.”
Ekspertai tvirtino, kad valstybė turėtų daryti priešingai – mažinti greitį, taupyti degalus ir mažinti taršą. Bet statistika atskleidė visai kitokią realybę.
Stebinantys skaičiai: važiuoja net lėčiau nei anksčiau
„Via Lietuvos” duomenys rodo įdomų paradoksą. Nors kelyje Vilnius-Kaunas galima važiuoti 130 km/h, vidutinis greitis 2025 metais tesiekia vos 98,20 km/h. Tai beveik 32 km/h lėčiau nei leidžiama!
Dar įdomiau tai, kad vairuotojai dabar važiuoja lėčiau nei prieš greičio ribos padidinimą. 2022-2024 metais vidutinis greitis buvo 99,36 km/h, o šiemet jis net sumažėjo.
Kodėl lietuviai „nespaudžia pedalo”?
„Via Lietuvos” atstovas Vytenis Radžiūnas paaiškina: „Dabartinis transporto priemonių greitis yra mažesnis nei buvo anksčiau. Nors greitis buvo padidintas, statistika rodo, kad važiuojama lėčiau.”
Priežastys gali būti įvairios – išaugę srautai, vykdomi kelių darbai, bet faktas lieka faktu: lietuviai patys pasirenka ekonomiškesnį važiavimo būdą, net kai įstatymas leidžia važiuoti greičiau.
Netrukus – dar viena automagistralė
Nepaisant to, kad lietuviai neišnaudoja esamų galimybių, šalyje netrukus atsiras dar viena automagistralė. Kelias Kaunas-Marijampolė-Suvalkai taps automagistrale dar šiais metais.
- Galima važiuoti 130 km/h, bet daugelis važiuoja 100-120 km/h, kas čia vyksta?
- J. Valančiūno svajonė apie Eurolygą pakibo ant plauko. „Nuggets“ visus planus gali sugriauti
- Atlyginimų lenktynėse „Norfa” palieka konkurentus toli gale. Kokį atlyginimą gauna „Norfa” darbuotojai?
- Įspėja turistus, vykstančius į Ispaniją: privalės laikytis šių keturių taisyklių
- Kinija atsakė ES: uždraudė europiečiams dalyvauti medicinos įrangos konkursuose
„Rekonstruoti likusią Via Baltica atkarpą planuojama iki šių metų pabaigos”, – teigia V. Radžiūnas. Naujoje 40 km ilgio automagistralėje bus panaikinta priešpriešinio eismo galimybė, įrengtos modernios sankryžos.
Ar lietuviai protingesni už ekonomistus?
Situacija kelyje Kaunas-Klaipėda panaši – nors galima važiuoti 130 km/h vasarą, vidutinis greitis 2025 metais tesiekia 104,42 km/h.
Galbūt lietuviai intuityviai supranta tai, apie ką kalbėjo ekonomistai – kad greitas važiavimas ekonomiškai neapsimoka? O gal tiesiog esame atsargesni ir protingesni nei mums atrodo? Viena aišku – realybė keliuose visiškai kitokia nei buvo prognozuojama.
Tikroji priežastis gali būti paprastesnė
Tiesa, kalbant apie automagistralę Klaipėda-Kaunas, vairuotojai dažnai skundžiasi tragiška kelio būkle. Ypač pirma juosta vietomis primena grublėtą žvyrkelį su duobėmis ir išdaužyta danga. Galbūt lietuviai važiuoja lėčiau ne tik dėl ekonomiškumo, bet ir dėl to, kad didesniu greičiu važiuojant per tokias duobes galima sugadinti automobilį?
Kol valdininkai džiaugiasi naujomis automagistralėmis ir didesnėmis greičio ribomis, vairuotojai realybėje renkasi saugesnį ir lėtesnį važiavimą esamais keliais. Ironiškai, bet galbūt kelių būklė daro tai, ko nepavyko padaryti ekonomistų įspėjimams – priverčia lietuvius važiuoti lėčiau ir taupyti degalus.
Šaltiniai: LRT, Via Lietuva
Greitis 90.bet kažkoks individas važiuoja 60 ir negalima lenkti.nes ištisinė linijos. Manau kad tai komunizmo stabdį. Kitose šalyse baudzia
Mažesnį greitį renkasi ne dėl ekonomijos (jei nekelbam apie elektronesusipratimų vadeliotojų), o dėl to, kad visiškai nesugeba vairuoti. Nesuprantama nei kaip juos ruošia, nei kaip egzaminus išlaiko. Žmonės be reakcijos, be regėjimo, be supratimo apie techniką. Jie tiesiog kankinasi už vairo, bet atstumai ir gyvenimo tempas juos priverčia sėsti už vairo.